AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
954

Bytta Främre bärarmsbussningar, glider endå i sidled? 320i e36 97

wy
122
wylex1337
540 97
523 98
som sagt, bytte bussningarna och ja tyckte det blev bättre i ca 1 vecka, sen började det klucka, tog en titt på bärarmsbussningen och ja, jag hade inte dragit åt det ordentligt så jag pustade ut och tänkte, äntligen inget mer sidledsglidande,

men icke. Den gled nästan mer än innan, nu är den riktigt läskig att köra i höga hastigheter. Har någon varit med om liknande? Min förra e36a gled så innåt fan i sidled, o jag bytte bussningarna på den och då blev den som en ny bil! Men denna e36a glider fortfarande.

Hjälp är extremt uppskattat!

To
1.485
Tomas_e36
320Ci -04 E46
Då har du väl lyckats ställa in fel vinkel (toe vinkel tror jag att den heter) på bakhjulen
wy
122
wylex1337
540 97
523 98
Okej ställer msn in de via bärarmen där bussningen sitter?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Pratar vi om främre bussningen i bärarmen i bakvagnen?

Tror det ser ut som på E46 och där kan man justera fästpunkten i karrossen för själva hållaren till bussningen (#17) - inte jättemycket justermån men troligen tillräckligt för att du skall få knasig väghållning om det är fel...
Länk

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
wy
122
wylex1337
540 97
523 98
Det ä bussningen som sitter på nr 17
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
...och då skruvade du loss #17 från karossen för att kunna byta!

När du skruvade tillbaka #17 i karossen har den med 100%:ig säkerhet hamnat i ett annat läge än den satt från början = annan toe-vinkel.

När jag bytte motsvarande bussning på E46:an, ristade jag runt "#17" så det var lätt att justera in den i exakt samma position igen när den monterades tillbaka efter bussningsbytet - med tanke på dina frågor, utgår jag från att du inte har noterat att den delen går att justera positionen på och därmed justera toe!

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
wy
122
wylex1337
540 97
523 98
Tack för svar Johan! Saken va den att en bult gick av, så jag var tvungen att borra ur och gänga om så just nu sitter det en hjulbult väldigt stadigt där i, men kan inte fatta att det kan göra så mycket skillnad?

Hade även kikat på bussningarna 2,3,6 och 8 enligt länk som Johan bifogat.

Bänd med en kofot om du inte ser det direkt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.