|
|
|
|---|---|
| Som sagt, torkarna stannar rakt. Duttar man till på spaken och hjälper till med mild handkraft så går dom till viloläge igen, är det bara motorbyte som gäller ... ? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
De brukar vara det. Reläfel brukar vara mera sporadisk fel ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Hej hade samma problem på mon e61 hjälpte inte att byta relä det var motorn som var skrot position givaren var sönder ärrade Mvh |
|
|
Ok, tack för svaren. Brukar det gå att köpa begagnat eller det nytt som gäller? Är den svår att byta själv? Lika varje gång, går ett halvt svep och stannar rakt upp. Så att positionsgivaren är felet låter logiskt. Mvh // Stefan |
|
|
Jag råkade ut för samma på min E60 LCI. Torkarna stannade rakt upp varje gång de användes. Med lite hjälp så gick de tillbaka och parkerade på rätt ställe. När torkarna stannat rakt upp kunde jag höra att motorn fortsatte gå under ett tag. Jag köpte en begagnad torkarmekanism med motor från Bildelsbasen och bytte den själv. Efteråt tog jag isär mekanismen och hittade felet: ett drev i plast var helt utslitet precis vid övre vändläget. Det var inte svårt att byta. Jag hade hjälp av en Haynes rephandbok och visste i förväg var alla skruvar fanns. Det svåraste var att få lös torkararmarna, de satt som tusan. Jag använde en avdragare och bruka en hel del våld på den innan de släppte. //Göran |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.