|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken säger så sjunker luftfjädringen ihop på min 525d -03. Detta har börjat efter att jag haft in bilen och tinat upp den i några timmar för att få bort is, snö osv.. Kompressorn "lyfter" röven när man startar bilen, men den sjunker ihop igen när den stått några timmar.. Har inte haft några problem innan med kyla och så, så jag börjar fundera på om det kommit fukt i systemet som sen fryser och blockerar..? Iom att det startade efter att jag haft in den å spolat av den.. Någon? | |
|
Tyvärr verkar det inte vara så att något frusit.. För jag har idag haft bilen stående i varmgarage hela dagen, och ändå har den satt sig helt höger bak.. Bilen lyfter som den ska när man startar, och man hör kompressorn jobba även när man börjat köra... så vad tror ni? Läckande bälg, slang? Kan någon Mod btw ändra rubriken så man fattar vad det handlar om, mina shrekfingrar kommer inte riktigt överens med iphonens lilla "tangentbord" |
|
|
Du kan försöka lyssna efter pys i hjulhuset eller runt kompressorn, det bästa är om du kan hitta ett tyst garage. |
|
| Hittade felet... ett litet hål skavt nästan högst upp på bälgen.. Mest troligt har det samlats snö på stället då det är just nedanför kanten till hjulhuset, snö som sedan smält när jag lät bilen stå i verkstaden på jobbet.. Hade sedan bilen på gatan över natten, och då har det säkert bildats is av fukten som funnits kvar.. Is som sedan skavt på bälgen under körning.. Ny/bättre beggad bälg beställd från Finland. | |
|
Hej! Såg att Meca lagt upp bäljar nu i sitt sortiment, såg ut att vara bra prier |
|
|
Finns nya bälgar på ebay för drygt 500 kr. Kvaliteten har jag dock ingen koll på. |
|
|
För 500- låter det som inget att satsa på :) |
|
|
Ja, håller med dig N. Köp bälgen i tyskland på ebay... har precis köpt dämpare och fjädrar på detta sätt. Halva priset mot sverige, lika snabb transport, och förmodligen exakt samma grejer som svenska företag importerar och säljer vidare i sverige. Izzy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.