|
|
|
|---|---|
Danne Umeå |
Hej Jag har en bmw x5 e53 som med jämna mellanrum larmar för abs antispinn etc etc. Jag har läst av felkoderna och får bla upp voltage supply terminal 15 faulty. Så jag undrar hur jag kan mäta upp om tändningslåset är trasigt. Det enda jag lyckats googla fram är att dom mittersta 3 grövre kablarna ska vara konstant 12v. Så frågan är vad gör dom andra? Och vilka ska ha 12v när jag vrider på tändningen? Och tillslut vilka värden är OK för att tändningslåset ska fungera |
|
Sök på nätet efter WDS BMW så kan du hitta kopplingsscheman. Jag skulle dock bytt tändningslåset först och se om det hjälper. Det är så många som haft problem med det. |
|
Danne Umeå |
Jag upptäckte att jag har 12v till alla kablar utom en. Den längst ner till höger i kopplingsdosan |
Danne Umeå |
Liten svart/vit kabel. Försökte kolla kopplingsschemat men det vill inte ladda upp för mig |
|
Säkert tändkontakten och inte låset i sig som är dålig. Flimmrar stereon ibland? |
|
Danne Umeå |
Inte vad jag har märkt. Iofs inte kört bilen så mycket. När jag hade bilen i garaget så märkte jag att vred jag på/av lysena så tändes ibland abs lampan ibland antispinn . Men efter några vridningar så slutade den reagera på det också Bilen är ganska nyköpt så jag har inte kört den så mycket. Det som hänt är att språket i displayen/färddator helt plötsligt gick tillbaka till tyska . Och en gång när jag backade bilen så dog den bara. Men startade direkt upp igen, jag hade tyvärr huvudet bakåt så jag såg inte vad som hände i displayen samtidigt. Kan det endå vara tändningslåset eller finns det andra felorsaker? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.