|
|
|
|---|---|
| Jag och min sambo kollar på babyskydd till vårt första barn och vår E91 med sportstolar. Besafe iZi Go med isofixbas (Länk verkar vara bra, men innan jag åker runt och letar efter någonstans att provmontera, undrar jag om någon provat just denna kombination? | |
|
Hej! Jag och sambon har inte prövat Besafe izi go... Däremot hade vi Brio Go babyskydd med tillhörande bas & isofix. Just nu har vi axkid minikid. Grabben är 15 månader i detta nu. Är jättenöjda! Rekommenderas! |
|
|
Vi har besafe izi go med isofix bas i våran e90 och det fungerar klockrent. Vi har den monterad i baksätet. Mvh Claes |
|
|
Tack för svaret. Det får nog bli en sådan! |
|
|
Kör med IZI Plus bak i vår E91. Det går, men du ska nog inte vara över 165-170 om du ska sitta fram. Jag som är 180 kommer in men då touchar knäna (Funar ju ändå iofs) Testade dock alla olika modeller av barnstolar (ej babyskydd) och Besafe med Isofix tycker jag tog lika mkt plats. Dock den där Besafe modular, jäklar vad lite plats den tog! Jag kunde sitta och sprattla fram nästan. Den är dyr som stryk dock, men ska man ändå köpa babyskydd också såhade jag nog köpt Izi modular, både babyskydd och barnstol. Mkt pengar men jävligt smutt system. Och priset är i princip detsamma som en vanlig IZI go + vanliga isofix barnstolen. Det är ju maxgränsen på 25kg (eller vad den nu är?) dock för Iso-fix så vet man med sig att ungen kan bli tung är det kanske inget smart köp. |
|
|
Ursäkta, kikade nu och maxvikten på barnet blir bara 18kg i modular stolen. Vet inte vad en 6åring brukar väga men känns ju en aning tveksamt. Men man kanske vänder dom innan dom är så pass tung oftast? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.