|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Intresserad av att kunna läsa felkoder på min e39 (och mina framtida e39:or :) ) och tänkte dubbelkolla här med vad jag behöver! Som jag har uppfattat det behöver jag en adapter från 20-pin till OBD eftersom det är innan facelift. Sen så köper jag BMW scanner 1.4 programvaran, och kopplar in till en windows data. Som jag har kollat lanar detta på 500 kr totalt på ebay? Har inga felkoder för tillfället, men går det att se status på allt, även om det är lite slitet? Menar att om man kan se i förväg om något har lite livslängd kvar? Ska åka å kolla på en 540 också å tänke att det kan vara bra att ha med sig denna utrustnngen så man ser hur bilen "egentligen " mår? Har jag uppfattat detta rätt, kan man använda sig av denna utrustningen på detta sätt? Tack på förhand! | |
| Om det bara är läsa du vill finns det ju bluetooth-android-app-lösningar också. | |
|
Apparna läser endast motorn. Bmw scanner och/eller Inpa interface till e39 är mitt råd. Bmw scanner läser endast live-data från M54. Mvh Ola |
|
|
mgscolieri: köp det du behöver av olaO så behöver du inget mer. Som amen i kyrkan. Mvh Jonas B |
|
|
Tack Brynet, men jag har lagt av... Har inget längre. Mvh Ola |
|
|
Jag var som sugen på att köpa mig en sån där android-radio/GPS och kombinera med en bluetoothläsare eller liknande. Kändes tilltalande att kunna kolla datat direkt i bilen utan att behöva ta in en laptop eller liknande. Men det är klart om det är för begränsat så kanske det bara är onödigt. Har ju behov kunna nolla airbaglampan t.ex. och det går väl inte med bluetoothvarianterna? |
|
|
En Bluetooth lösning kollade jag på lite innan, men kommer inte behöva kolla så ofta så tror det funkar bra med laptop. Är det någon som har provat den lösningen jag nämnde med BMW-scanner? Tips på vart man kan köpa? |
|
|
Jag har rotat lite ;-) PM:ar dig mgscolieri. Bmw scanner är jättebra till e39, lätt att använda också. Mvh Ola |
|
| Till en -00 behöver du troligen den runda kontakten för att läsa alla moduler, vilket du redan nämnt. Om du behöver har jag en BMW-scanner 1.4 liggande till billig peng. | |
|
Hur gick det med detta? Mvh Ola |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.