|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har upptäckt att mitt högra lock till spolarmunstycket ej går tillbaka in i kofångaren efter jag använd det. Tittade närmare på d och upptäckte att plasten kring ena fjädern som gör att den fälls in i kofångaren är sönder. Fick köpa hela locket bild nr 10 Länk som är grundmålad. Min fråga är om det e ngt hyfsad lätt att byta själv lr e d BMW som skall göra detta? E d ngn som vet/kan/varit med om liknadne problem? Mycket tacksam. | |
| Hej det ska bara vara att snäppa loss och klämma dit det nya. Du borde ju se ganska lätt hur det gamla sitter, ta en böjd spik eller liknande så kan du dra ut hela armen, den är fjäderbelastad så du måste hålla i den annars åker den in igen. Ett tips är att ta bort säkringen för spolarna över vintern då de kan frysa och skapa problem, minns ente riktigt vilket nr det är på säkringen men det hittar du nog. Säkringarna sitter bakom handskfacket. Mvh | |
|
Se här, step 7. Länk Mvh |
|
| Det är säkring nr: 43 som du tar bort. Det påverkar ingenting annat i bilen! Mvh | |
|
Tack för dina svar. Step 7 du länkat till visar en annan modell än det jag har, löst ändå, fick leta lite på nätet bara.. Säkr 43 skall jag däremot testa, tack! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.