AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
618

kallstart nästan omöjligt...akut hjälp tack...

Visa användare
406
Laban

BMW 540ia -93
Har provat att söka men hittade inget som stämmde in till 100%

bilen är en 320/325 -89
vid kallstart får man gneta ngt alldeles otroligt för att bilen skall hoppa igång, hostar till o bluddrar igång ngra sekunder men sen samma, däremot om jag drar ut kontakten till tomgångsmotorn går den i gång betydligt lättare, måste dock sätta dit den kontakten på en gång annars går den inge vidare. dessutom hostar o fnyser den som en förgasar bil som man trycker in choken för fort på ,

Detta fenomen uppstår endast vid kallstart, när den väl är varm startar den lätt som en plätt,o går bra
vad är felet ngn som har en aning? har provat skifta givarna (kallstart o temp) mellan mina andra bil som inte har startproblem men fortfarande ingen förbättring...
hoppas det finns ngn som vet!
De
6
Denko
3.0S -75
330i -01
Prova och byta tändkablar.
Visa användare
406
Laban

BMW 540ia -93
nje tror inte att det är tändkablarna i så fall skulle den ju vara svårstartad även när jag drar ut kontakten till tomgångsluftsliden...

tror mer på att det är ngt i kallsatrsfuktionen som havererat, har bytt givare men ingen skillnad, vad kan det vara då?
Igensatta spridare...?
Tror att tomgångsmotorn går sönder när man sätter tillbaka kabeln när motorn är igång!!!
Det gjorde iaf min..prova att flytta över den!,och/eller kallstarten oxå..

Lycka till!

Jocke

1.07.30 på Gelleråsen:)
1.00.17 på Knutstorp..
0.41.42 på Falkenberg..
1.19.96 på Mantorp..
www.JoCompetition.com
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.