AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.441

Få news (nyheter) automatiskt när man lyssnar på tex cd 520d F11 2014

so
4
sorlin94
520D Touring -14
Går det att, när man tex lyssnar på en cd skiva, få news (nyheter) när det sänds varje hel/halvtimme.
Detta har fungerat på alla senaste bilar som jag ägt (volvo,citroen mfl),konstigt om det inte skulle gå.

Sören
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Visste inte om att den funktionen funnits på någon bil. Vilken radiokanal hämtar den då dessa nyheter ifrån?

TP heter väl knappen för trafikinformation, men det vet du säkert redan.
so
4
sorlin94
520D Touring -14
Jo,TP är ju trafikinformation.Att få in nyheterna när man spelar cd eller via sticka är en annan sak, som fungerat på många tidigare bilar jag haft.

Sören
Sl
122
Sleeper08
540ix -19 G31
Jag saknar också detta. Funkat utmärkt på Volvo som jag kommer ifrån. Har du kommit på något?
so
4
sorlin94
520D Touring -14
Nej jag har fortfarande inte hittat det funktionen,men har den i som sagt i en v70 från 2005.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Vem sänder dessa nyheter och kan du välja mellan olika? P1, P3, P4 eller Mix Megapol?
so
4
sorlin94
520D Touring -14
Jag har en knapp source där jag kan välja news,då går nyheter in varje halv och hel timme.
Wa
596
Waterlily
BMW 530dx Touring -11
Jag blev också lite besviken på den rudimintära RDS:funktionen som min bil är utrustad med. PTY saknas också. Men sedan slarvar många stationer med hur de hanterar RDS-taggarna. Jag minns, då jag hade min Volvo 850, att SR bara la ut NEWS-taggen i 3 minuter oavsett hur länge nyhetssändningen i verkligheten varade.

TP finns ju. Vet någon om EON finns? (Då P4 informerar min lyssning på P1 att P4 har trafikinformation).

Vänligen Näckrosen.

I rather go ponding
32ProPro-medlem
2.449
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Jag är tämligen säker på att redan min E46 från 2002 tillfälligt byter till den kanal som sänder trafikinfo även om jag råkar lyssna på en annan (givet att jag har TP aktiverat), i alla fall byter den från SR P1-P3 till SR P4 om de sänds trafikinfo på SR P4 (har inte provat om den byter även från reklamkanal).
Byter också tillfälligt om jag lyssnar på CD.

Men tror bara den byter om det är akuta meddelanden och inte för den planerade infon som sänds vardagar varje timme i min lokala P4.

Skulle förvåna mig om detta ändrats senare.

/Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096
Wa
596
Waterlily
BMW 530dx Touring -11
Att reklamkanaler skulle sammarbeta med SR om trafikinformation tror jag inte på. Lyssnar du på Radio Vinyl så får du inga TP-avbrott från P4. Det har sagts mig att lyssnar man på CD, USB el. dyl. så är det den senaste FM-station som sköter TP-avbrotten.

Vänligen Näckrosen.

I rather go ponding
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Annars kan du ju aktivera BMW's ljud som kommer varje timme (kul info: samma ljud som radiokanalen i München, Bayern 3 skickar ut varje timme) och härefter byta till en SR kanal för nyheter?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.