|
|
|
|---|---|
|
Helt plötsligt (10 dagar efter garantin börjar elbakluckan krångla. Den liksom (inte alltid) tvärnitar och låter lite konstigt. Trycker man igen kan de gå igen Någon som vet vad det kan vara? Kabelfel eller nåt annat? Pris? Hur kinkig är de på garantin? | |
| Tråkigt! Åk till BMW o kolla upp. Tjata!! löjligt att det ska gå sönder på 2 år gammal bil. Förvånar mig inte om dom skiter i det. BMW är tyvärr inte vad dom en gång va. Men håller tummarna för dig. | |
| Det är ju 2 års garanti men visst bör väl det vara 3 års reklamationsrätt enligt lag? | |
| Åk till ÅF du köpt bilen av - har du varit en trogen kund hos dem och servat bilen regelbundet så är det inte omöjligt att det går på goodwill. Testa, du har ju inget att förlora på det! | |
|
Precis råkat ut för samma fel på min 2012:a. Den högra av motorerna har gett upp, bilen har rullat ca 7500 mil. Kostar 8500 att byta, känns sådär kul. Fixa den snabbt, gångjärnen tar snabbt stryk när det blir snedbelastning. |
|
| Kostar det 8500kr/sida? Gulp! | |
| Borde inte ev maskinskadeförsäkring ta smällen? Fortfarande troligt hög självrisk dock | |
| Har du inte frågat BMWhandlaren som du köpte bilen hos än? Vad sa de om goodwill? | |
| jodå - det är lagat och jag hoppas det går på goodwill. | |
|
Räknas som förslitning, ingen "skada". |
|
| Men då kan ju allt räknas som förslitning. Kan man anse att komponenten/funktionen enbart skall hålla <24 mån kan jag hålla med om tat det är förslitning. I detta fallet håller jag inte med... | |
|
Hade exakt detta på min.. Det rasslade när den luckan fälldes ner/upp. Gick annars helt ok Mao stannade inte.. Bara jag som inte kände igen ljudet ifrån min gamla 5-serie.. Köpte bilen på Hedin Bil som har 1års beg garanti. Åkte till BMW i Kungsbacka som bytte motorerna/dämparna och Hedin tog kostnaden. Fick höra att det kostade ca8-9kkr att byta dessa.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.