AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
574

E34 bluddrar till och från - hjälp!

Mg
22
Mgla
E39 540iAT - 1998
Hej!

Köpte mig en E34 som tilltänkt vinterbil istället för E61an. Den köptes av en tant som hade ägt den många år och en hel pärm med kvitton från minsta lilla byte av del, hon lämnade allt på verkstad.

När jag och en kamrat hämtade bilen i fråga så märkte jag att den var väääldigt slö, tänkte inte så mycket på det för visste inte "hur slöa" 520i m50b20 var, ingen jättestor motor till bilen direkt.

Efter ett tag kändes den mycket rappare och mer varvvillig. Sedan så servade jag den med olja och tändstift samt rengjorde luftfiltret som är ett öppet (hennes son hade monterat på den när han använde den i början och satt så länge hon hade den).

Inte mer med det förns tills en dag när jag mäekte att den började bluddra/hacka vid låga varvtal.

Gjort detta sedan september månad och bytt ut öppna filtret till en luftburk. Hittade olja vif stiften så bytte ventilkåpspackning.
Köpte en ny tändspole och satte där det var som mest olja i tändbrunnen (ej testat flytta den)
Allt detta utan resultat.

Symptom: Går bra till och från om man inte segdrar den eller stampar fullt på gasen, det är då bluddret börjar och hänger i vid gaspådrag över nästan hela registret och släpper inte förns msn kör "med ägg under pedalen".

Vad kan detta vara? Tack!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.