|
|
|
|---|---|
| Tänkte kolla om nån har nått tips på vad man kan använda för o rengöra/polera E90/91 ändrör. Det sitter ett ovalt ändrör i alu-look original på bilen. Det är lite mattat alu-look original. Så vill inte ha upp nån glans utan mer rengöra det från tråkiga fläckar etc. Svinto? | |
| Jag tog avfettning på trasa till X1:an, blev som nytt. Vet inte vilket material men original. | |
| röret original alltså, såg förj...igt ut innan. | |
|
Brukar spraya på WD40 eller 5:56 eller liknande och låta det stå och gosa till sig en stund, sedan kan man borsta med en diskborste eller liknande för att luckra upp smutsen ytterligare och låta det stå en stund till. Som avslutning använder jag hederlig kallavfettning för att skölja bort oljan och smutsen och sist spola med vanligt vatten. Detta brukar fungera ypperligt till alla avgasrör som är superskitiga... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Autosol? | |
| Tack för tips! Big no no för autosol. Bra på kronat för glans. | |
| Senast jag gjorde något tog jag fältrengöring. Typ sonax. Samt prickbort och gnuggade. Fick bort rätt mycket inbränt svartgegg osv :) | |
| Prickbort (kallavfettning) är faktiskt riktigt bra. Köp på Rusta brukar finnas för 29 spänn. | |
| Fälgrengöring och sedan avslutade jag med autosol: Länk | |
| Ska testa era tips grabbar. Tack! | |
| Jag kör autosol och trasa. Har man inte gjort detta på åratal så är det en hel del gnugga, men om man gör det regelbundet (var 3-6:e mån) så är det inte särskilt betungande. | |
| Autosol med fuktig trasa. Mina ser som nya ut fortfarande. | |
| Autosol polerar upp en krom glans. Vilket jag ej vill ha. Vill ha kvar original Alu-looken. Autosol e som sagt grymt bra på kromat om man vill få upp glansen. Såhär ser originalet ut:Länk | |
| Vet inte om jag håller med. Tycker det ser ut som de gör från fabrik efter att man gått på med Autosol. | |
|
Autosol kan ju inte skapa kromglans på matt yta. Alltså helt ofarligt att använda det. Själv kör jag avfettning och diskborste, spolar med vatten och torkar med trasa. Funkar bra. /M Mina bilar: Länk |
|
| Svinto är överlägset som rengörare, polera efter med Autosol. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.