|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 320i coupé -92 vars höger fönsterhiss krånglar. När man trycker ner knappen går fönstret ner endast ett par centimeter och så stannar det. Det går att få fönstret både upp och ner hela vägen, men då måste man trycka på knappen upprepade gånger. Det känns som om klämskyddet går in hela tiden, men jag kan inte se att något kärvar mekaniskt. Att fönstret går ner ett par centimeter när man öppnar dörren och stänger sen fungerar normalt. Finns det någon som vet vad det kan vara? Hela fönsterhissen kostar ca 1500kr på skroten och det vill jag inte betala. | |
|
Hej! Jag hade samma problem. Bara att byta motorn, kostar 1500 PÅ BMW. Lämna in för byte dock, då det är ett litet helvete att byta denna själv. Robban |
|
perry mason |
Bjuris: Ett tips kolla om det funkar om du byter ut knappen...låna den vänstra och testa. Jag hade samma prob på min...det räckte med att köpa ny knapp..... |
|
Hej! På e30 kanske det funkar att byta knapparna, men skulle inte tro det på e36. Det här är ett av genralfelen på Coupémodellen av e36. Robban |
|
perry mason |
Robban74: Man kan väl testa knappen...kostar inget. Det måste ju inte vara el-motorn som är paj... |
|
Jag har provat att byta knapparna, men det funkade inte tyvärr... Det är väl bara att byta motorn då. Kostade det 1500kr med jobb och reservdelar? Det låter lite billigt. |
|
|
Hej! Nej själva motorn kostade 1500 har jag för mig. Arbetet gjorde jag (tyvärr) själv. Det var inte smidigt. Robban |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.