AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.496

PDC problem 320d F31 2013

hn
9
hnk
320d Touring -13
Hej!

Jag har precis köpt en 320d -13 med PDC bak, älskar bilen!

Tyvärr märkte jag ett problem med min PDC.

Allt fungerar bra förutom att en sensor verkar vara helt död (ibland). Om jag backar rakt mot en plan vägg så ser svaret på skärmen rakt och fint ut för alla sensorer utom den längst till vänster där det istället är helt tomt.

Men så kan den "komma igång" i kanske 1-2 sekunder så allt ser bra ut och sen bli död igen.

Är det någon som har råkat ut för något liknande?

Jag får inget felmeddelande i iDrive.

Förresten, hur gör man för att lägga upp en bild här på forumet? Isof skulle jag kunna lägga upp en bild från hur det ser ut på skärmen när jag backar.

Hälsningar
Henrik

ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Lägg i backen dra handbromsen. Känn på alla sensorer lätt med fingret. Det vibrerar lite,lite lätt på fungerande sensorer. Skumt bara att den fungerar nån stund Iofs. Men kanske på väg att ge upp. Har du läst ut några felkoder med lämpligt diagnos program?
50
811
50+medbmw
X2 20d xdrive -18
Z4 3,0si Coupé -07
L G LP-560-4 -12
Jag hade problem med en för flera år sedan (tråd finns). Troligtvis oxid eller glapp. Jag drog i ledningarna och blåste rent med vatten och sen har jag inte haft några fler problem / Peter
hn
9
hnk
320d Touring -13
Nu har jag provat att känna med fingret, i den som var felande kände jag inget, men i de andra tre kändes pulserna tydligt.

Nej jag har tyvärr inte möjlighet att läsa ut några felkoder.

Finns det någon kontakt där det brukar kunna bli glapp?
hn
9
hnk
320d Touring -13
Missade ditt svar 50+medbmw, men det låter helt klart intressnt.

Får kika på kablarna i helgen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.