|
|
|
|---|---|
Gemini__ |
Hejsan! Vet att det finns gamla inlägg ang. M3:ors (E36) prisbild. Men jag vill gärna ha synpunkter på just denna vagn, tack. BMW M3 -96 (Svartmet.) 10000mil, importerad -97. 2 ägare, den senaste ägaren har ägt bilen sedan -98. Otroligt välskött(med 100% säkerhet), aldrig vinterkörd(efter varje vinter i garage så har bilen lämnats in för en översyn inför den kommande säsongen)Alltid inlämnad på verkstad vid service. Larm, startspärr, märkta rutor(kanske obligatoriskt men iaf), cd, nya bromsar, fina däck, AC, taklucka, moccainredning, helt original sånär som på ett chip samt borttagen toppfartsspärr. En sak som kanske inte direkt höjer priset är att AC:n är eftermonterad, gjordes runt -98 och var väldigt kostsamt. Begärt pris: 169000:- Jag tycker det låter som ett väldigt bra pris, vad säger ni? Tacksam för svar! |
Bmwdrivernr1 |
Är den i fint skick så tycker jag att det är ett väldigt bra pris. Mvh/Jonas |
Gemini__ |
mm, det är den. Absolut inte ungdomskörd/buskörd. |
M3_BMW |
Tycker också att det är ett väldigt bra pris om den är i bra skick. BMW M bilar, när du älskar att köra. |
| Bara att slå till! | |
|
Köp. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
Gemini__ |
Hej igen! Tackar för era synpunkter. Tyvärr är det inte jag som är spekulant på bilen utan en kompis. Så jag tipsade om denna bil. Själv e jag mer inne på en M5 (E34), drömmen är att hitta en M5:a i liknande skick som denna M3:a... Mvh: Thomas |
|
Inte buskörd säger du?? Varför chippa och ta bort toppfartsspärren då??? mvh Daniel ---------------------------- Finns på icq: 60288954 "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
Gemini__ |
mm, det är ett stort minus att den inte är riktigt orginal. Men bara för att man chippar och plockar bort spärren så behöver det inte betyda att den är slutkörd/buskörd...men jag förstår vad du menar. När den nuvarande ägaren, som är 50+ år köpte den så var den redan i det här utförandet. Och han har haft den sedan -98. Den har förövrigt gått i samma stad där jag bor så man har ju sett hur den har vårdats. |
|
Tjenare igen. Att bilen är trimmad behöver inte betyda inte att den är buskörd. Se tex på min bil. Jag har aldrig varvat den över 3000 rpm innan motorn nått arbetstemperatur och växlingarna har alltid varit mkt snälla. Kommer inte ens ihåg sist jag tryckte gasen i botten vid ett rödljus. Det är väldigt svårt att veta hur förra ägaren behandlat bilen eller förrförra. Man ska alltid kolla och känna på bilen, det ger mkt mer än att läsa en annons. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Bumper: Håller helt med dig, hur de tidigare ägarna har behandlat bilen är det viktigaste... Tänkte bygga något i stil med det du planerar, fast på M3 E36:an.... En gatreggad bil för banträffar och en och annan N-ring resa. Bänkade du din M3 efter trimningen...?? Hade vart kul att veta vad motorn ger för effekt med annat insug, avgassystem och mappning..... MVH Mikael |
|
|
Mikael. Bänkade aldrig den. Var förbi Köhler, men han hade inte tid och bromsa den. Men behåller jag bilen så ska den bromsas i vår. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.