|
|
|
|---|---|
Lasse Karlsson |
Hallå BMW-vänner! Har sen en månad tillbka en 530Touring-11 som gått knappt 11000 mil. Efter att bilen stått ett längre tag typ 1 vecka, efter fellevererade vinterdäck, skulle jag starta och köra en sväng!. Efter typ 50 meter, stannar jag då vit rök, kommer ut ur hjulhusen på båda sidor ifram! Såg inget i motorrummet, var röken skulle kunna omma ifrån! Lukten var lätt brännd, åt gasolhållet, något i likhet med lukten då Ebersprächern är i drift! Bilen har just Eberspräscher, men den hade nte varit i drit ism starten av bilen! Nån som haft samma problem? eller vet vad det kan vara? HA DET!! modolasse |
| Har för mig att dieselvärmaren hjälper till om det är under 5 grader varmt ute, även under körning. | |
Lasse Karlsson |
Juha01! Okej! få kolla upp det! modolasse |
| Lasse: Under 5c startar webaston om klimatanläggningen är påslagen för att hjälpa med att få upp tempen i kupén. | |
Lasse Karlsson |
Tack för hjälpen grabbar! var skulle man vända sig, om man ägde BMW och inte hade Autopowr att tillgå?! Då kan jag släppa detta!! HA DET! modolasse |
|
Gäller det även på E70 från -07? Vidare kanske någon här då vet vilken säkring som är till bensinvärmaren? Skulle behöva initiera om fjärren. ///Micke |
|
|
Micke; Tror det fungerar såhär på E70: 1. Sätt dig i bilen 2. Lås/lås upp med bilens fjärrkontroll(knapparna på nycklen) 3. Efter upplåsning har du 5 sekunder att slå på & av tändningen 4. Efter tändningen slagits av, tryck och håll nere på OFF på värmarens fjärr 5. Tryck 3 gånger snabbt på ON på fjärren (OFF hålls fortf nertryckt) 6. Låser och låser bilen upp igen, har fjärrkontrollen blivit kodad korrekt. Ang hjälpvärme, så menar jag inte att bensinmotorerna har samma uppsättning som dieselarna, men jag kan ha fel. |
|
|
Tack Sim.. Ska prova det! Dock säger manualen att man ska dra ut säkringen.. Länk ///Micke |
|
|
Initieringen funkade inte som du beskrev. Däremot är det ju trycknisse som varit framme.. Jag har helt enkelt tryckt fel på fjärren.. Haha.. Jaja, nu vet jag hur man gör.. ///Micke |
|
|
Micke, när du gör detta skall nyckeln även riktas mot takantennen bak. Enligt beskrivning här på AP-gds. Mvh Jonas B |
|
|
Lasse, jag har samma symtom på min F11 att det ryker vitt när dieselvärmaren går/startar. Röken ska inte synas om allt är rätt med värmaren, tror att den får för fet blandning när den startar. Kan också se lite fläckar på asfalten där min står för natten så det är tydligt att något inte stämmer. Har inte hunnit kolla upp min ännu men har haft flera bilar med samma utrustning och röken har aldrig synts på dem. /AGW |
|
Lasse Karlsson |
agw! Tycker också att det är lite väl "rökigt". Ska kolla upp det! Har också en 550 med webasto, och den röker det inget från! HA DET! modolasse |
|
Äntligen ett svar varför min 530xd håller på med detta! För den beter sig på samma sätt. Men hur slår jag AV denna funktion? Vill inte att dieselvärmaren ska starta exempelvis om jag bara ska köra någon kilometer. Hur ska klimatanläggningen vara inställd? ------- //Lövet |
|
|
Trodde faktiskt inte att det gick att stänga av dieselvärmaren vid korta sträckor. Vet iofs. att Volvo har den funktionen. Väntar med spänning på mer info... /AGW |
|
|
Någonstans här i foumet har jag läst att värmaren inte går igång om man har klimatsystemet avstängt, dvs kopplat av fläkten helt. Har själv inte ännu provat detta. Vänligen Näckrosen I rather go ponding |
|
Lasse Karlsson |
andreas_lofgren! Då har vi lika kärra! Jag har också en 530dT-Xdrive-2011! Kul få höra vidare om detta!! HA DET!! modolasse |
|
Waterlily; Det är nog jag som har skrivit det. ;) Stänger man av klimatanläggningen går den inte igång. Gör det ibland om jag kör ut bilen ur carporten för att tvätta etc. Det går inte att programera bort på annat sätt. Min kan ryka lite vitt också när det är mycket fuktigt ute, men endast under uppstarten. |
|
|
Meh, vad är det för fel på Volvos lösning där man helt enkelt kan välja om man vill ha tillsatsvärmare eller inte under körning? (Det hade för övrigt sambons Toyota Avensis D4D också när jag tänker tillbaka) ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.