|
|
|
|---|---|
|
Nu har jag fåt mig en chock!! Satan i gatan vad dyrt det är med sportgrejer till koppling. Tänkte liksom inte på detta när jag planerade mitt bygge. Jag satsar på 300 hk i m10 men jag vet inte hur jag ska lösa detta så att kopplingen håller. imenhoteb på forumet rekommenderade 228 mm svänghjul och koppling från bmw sexa eller m3 e30. Finns det ingen billigare/lättare variant? Letar relativt rostfri BMW e30 med defekt eller ingen motor, e21 bakljus, e21 diff | |
|
3000 för platta och 1500 för lamell är väl som hittat? /Per |
|
|
Det var billigt! Jag betalade 6500kr för tryckplatta å lamell. //Ticco www.ticco.com |
|
|
4500:- för koppling är lite dyrt för mitt bygge men det är liksom ingen vits med mer effekt om inte kopplingen pallar med det. Bilinköp: 8500:- Trim: ~10000:- Letar relativt rostfri BMW e30 med defekt eller ingen motor, e21 bakljus, e21 diff |
|
|
Hej! En koppling från M3 E30 eller 325ix (samma delar) tror jag knappast skulle palla för 300Hk. Jag hade 316,4Hk och 457Nm i min 325:a visseligen så får jag mer vrid tack vare större volym... men jag tvivlar. Sedan får jag inte riktigt ihop det.... 300 Pållar ur en M10... det är ok, men vad tror du det kostar?? Hur ska du göra då, bygga en tryck anläggning genom förgasare eller?! Du måste ju liksom kunna pytsa på ganska friskt med soppa om du ska få 300 kusar. I det här sammanhanget så tycker inte jag att en koppling för 4500:- låter som några stora pengar. När jag byggde så kostade allt ca: 30000:- då köpte jag iofs. ett ProSpark bränsle/tändsystem för 10000:- Du får nog förklara lite hur du ska gå tillväga... |
|
|
det som redan är gjort med bilen: balanserad och lättat svänghjul. balanserad vev, stakar och kolvar (mahle). borrad till 2.2L. portat insug. 300 graders kam. Sen ska jag dit med en portad kompsänkt topp, dellorto 45or, td04 18t turbo, intercooler modell större Jag har säkert glömt någonting men jag hoppas på 300 hk, sen vad jag får ut är en annan historia. Problemet just nu är att jag inte riktigt vet hur jag ska göra för att sänka kompressionen. jag vet ej hur mycket jag kan ta av toppen. Detta är inget dyrt bygga men det börjar dra iväg nu med kopplingen. Letar relativt rostfri BMW e30 med defekt eller ingen motor, e21 bakljus, e21 diff |
|
|
Kolla 02 folket. Där finns det många med trimmade M10:or ;-) /Kristian BMWCS 5062 ------------------------------ Länk |
|
|
Länk Sök eller fråga på den här sidan. /Kristian BMWCS 5062 ------------------------------ Länk |
|
imenhoteb |
köpte et svänghjul till en M10 i dag!!70 kr?? Fuling busen ??jag har bakljus till salu till e21!!Tyvärr ingen diff 323!! TN |
imenhoteb |
köpte ett svänghjul till en M10 i dag!!70 kr?? Fuling busen ??jag har bakljus till salu till e21!!Tyvärr ingen diff 323!! TN |
|
jasså? du hittade ett till slut? Jag funderar på att härma dig men du hade problem med att hitta ett 228 svänghjul va? Jag har fått tag i bakljus men tack ändå. Diff verkar det vara brist på... Letar relativt rostfri BMW e30 med defekt eller ingen motor, e21 bakljus, e21 diff |
|
| Fixa ett 215mm svänghjul och köp en SAAB 900 turbo tryckplatta och en sinterlamell. Håller för 300 hk. | |
imenhoteb |
visst går det å använda saab å sinter!!!det man ska ha lite koll på e spelet mellan utrampnings lagret å fjäder..!!Använde en volvo turbo (dock inte lika stark som saab!!) koppling först för testa maskin ...den höll inte för 16 psi!! 228 mm svänghjul går å hitta ..Problemet med mig är att jag e väl lite slö å leta..å så mycket annat jag gjort..köpt hus,spedwaay,jobba genomsnitt 50(vanligt jobb ) ungen , kärringen, mm...å så 02 turbon då förståss..ska dit med 228 mm där å (enbart bmw i forsättningen) TN |
imenhoteb |
kopplingarna förr va starkare...som allt annat ?tydligen ...sinter blir ju av å på ...körbarheten e väl ett + om man vill ha lite bekvämare bil!!eller En 325 koppling håller väl 410 nm åtminståne.. går å höja.. TN |
|
sitter det 215 i de flesta m10orna? Letar relativt rostfri BMW e30 med defekt eller ingen motor, e21 bakljus, e21 diff |
|
|
215mm sitter på min 318iS -90 //Ticco www.ticco.com |
|
|
Hisssjö racing: Hur mycket håller 900 lamellen för? Letar uppborrad m10 motor, defekt e30, e21 och e30 diff |
|
| Ett tips om du vill ha en stadig låda är att det passar från alla stora 6:an,(kardantunneln måste moddas dock) dvs M30, och då kan även dito 240mm svänghjul användas, och finns en tryckplatta som tål 530nm med vanlig lamell(kostar 1750kr!!)jag ska köra med denna kombination, annars har jag ett 228mmsvänghjul som jag kanske skulle kunna sälja?? | |
|
tackar Har inte ens tänkt på att lådan inte pallar. Vart går gränsen för den "lilla" lådan då? Letar uppborrad m10 motor, defekt e30, e21 och e30 diff |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.