|
|
|
|---|---|
|
Hallå har en 535ia men krånglande automatllåda. Körde upp den på lyften och tappade ur tråget på lådan och det rann ur nästan exakt 4 liter ur tråget. Är det normal mängd eller för lite?? Bilen var kall. | |
| Om man tar ner tråget skall det bli 5.3 liter. Lådan rymmer 9.9 liter så du behöver byta olja några ggr för att få tillräcklig mängd fräsch olja i. | |
|
Ok och det är du helt hundra på?? Undrar om det kan vara felet på lådan då att det är för lite olja i ?? Den går felfritt på backen men lägger man i driven så försöker den slira iväg framåt men hamnar i failsafe läge efter några sekunder |
|
|
Har du 5HP24-lådan (A5S440Z) så är jag säker. Rätt olja till bättre pris än det här kan vara svårt att hitta, Länk Läste du av etiketten på lådan vilken olja du skall ha? |
|
|
Jajjamen det är den lådan jag har och mobil atf 71141. Tror du felet på lådan kan bero på för lite olja?? |
|
|
Kan vara andra fel också. Hur långt har den gått? Men byte av filter samt olja några gånger är en relativ billig väg framåt. |
|
|
Den har gå 30000 ungefär men är förövrigt i riktigt fint skick. Svart skinninredning i nyskick och rostfri. Köpte den igår för 5000:- = ren chansning. Är det för dyra fel så får det nog bli reservdelsbil men man blir ju lite sugen på att få ordning på lådan. Frågan är ju om den blir så koko om det "bara" fattas 1 liter |
|
| Var inte så säker på att det fattades olja. Jag kommer inte ihåg själv hur mycket som är kvar i tråget efter avtappning, men det brukar vara en del. | |
|
På vilket vis krånglar den? Min 528 växlade bara upp till 3an när en ABS givare började ge upp. /// Kristian |
|
|
Står jag plant så slirar den iväg på driven men det går sakta till slut går den in i nödläger. Startar jag i en uppförsbacke så orkar den inte dra alls |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.