AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
955

Byta fönsterhissmotor

Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Behöver byta båda mina fönsterhissmotorer.
Hissarna fungerar utmärkt att hissa upp och ner. Det är själva automatiken att rutan ska åka upp/ner när man stänger/öppnar dörren som lagt av. Det går heller inte att låta rutan automatiskt åka upp eller ner utan man får hålla in knappen hela tiden.

Någon som bytt dessa själv? Borde väl inte vara några speciella svårigheter?
Är det bara nr2 som behövs bytas? Länk
Jo
112
JohanNilsson
520D xDrive F11-17
Är du säker på att du behöver byta motorerna? Har du testat att kalibrera dem genom att hålla inne knapparna uppe och nere i visst många sekunder. (Kommer inte ihåg hur det var.) Men sök här på forumet så hittar du snart hur man kalibrerar.
Visa användare
2.330
Sverige
130i E81 -08/09
M-sport
(325xi E90 -06 såld)
(323ti E36 -99 såld)
Återkommande problem?
Länk

Har själv fått initiera (om) ett antal gånger...

---
Det är bara döda fiskar som följer med strömmen.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Just det, hade ju lagt ut en tråd om detta förut. Hade jag helt glömt bort. Jaja,denna rubriken är mer lämplig.

Ja, har försökt initiera om dom ett flertal gånger utan framgång så där sitter inte problemet.
Rutorna går ju att dra upp och ner utan problem så de är inget som kärvar. Tydligen sitter automatiken i själva motorn vilket är problemet i detta fall.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Jag lämnade in bilen till slut då jag inte orkade hålla på med själv, och tur va väl det då de inte va något fel på någon motor.
Det va bara klämskyddet som hade sagt upp sig. Ny programvara och de fungerar som vanligt igen.
Kan vara bra att veta om någon råkar ut för liknande problem.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.