|
|
|
|---|---|
|
Har en 325i 2010a som inte går på alla cylindrar när den är kall, har gjort allt jag kan själv för att lösa problemet, men det lutar tyvärr att jag måste lämna in bilen hos en bmw verkstad å ta det via min motor försäkring. Nån som har erfarenhet av nån bra verkstad som är kunniga å gör bra jobb i Stockholm? Skiljer det mycket i timpris på dom olika verkstäderna? Tacksam för svar | |
|
Vet inte vilken del i Stockholm du bor i. Jag lämnar alltid in våra bilar hos RH i Södertälje när det behövs. |
|
|
Du tar väl det på maskinskadeförsäkringen? Vad spelar det då för roll vad det är för timkostnad? Du betalar ju bara självrisken i så fall, och den är väl på steg 2 (alltså inte den lägre för lågmilade utan högre för bilar med 5000+ mil? Eller tänker du se om kostnaden någonstans är lägre än självrisken? Bavaria Soln har ju lagat BMW förr om man säger så, sen är Bil&Motorteknik i Huddinge bra, de har lagat en massa grejer på min 850 och jag tycker de är bra. Jag vet dock att både Bavaria och Bil&Motorteknik har sin belackare här. Jarls Bilservice (På Norrtullsgatan) har jag hört mycket gott om också, dock aldrig provat dem själv. Alexander |
|
|
Jarls bilservice ligger i Helsingborg. ;-P Jag antar att du tänker på Spiros? VR motor (Mekonomen) i Bandhagen är också bra. Be att Kimmo ska göra arbetet så är du trygg! /Fredrik vacker förare ska ha vacker bil:)Länk |
|
| GW Engineering i Bagarmossen. | |
| Spiros var det nog jag tänkte på. :) | |
|
@Alexanderk, ja, egentligen så är inte priset det mest avgörande då jag kommer ta det på min försäkring, men mest att man vet att det är nån som kan sitt jobb och är bra på det. Bor på norrsidan av Stockholm, verkar som det finns mest kunnigt folk på söder sidan. Mvh Mats |
|
|
GW är bra Per Larsson väljer jag bort numera. För otrevlig, gör saker utan att fråga och kan aldrig på förhand säga vad saker kostar eller hur lång tid det tar. Kompetensen är oklanderlig men man kan inte hantera kunder på det sättet. ------- //Lövet |
|
| Generellt känns det som ju större verkstaden/återförsäljaren är i mot företagskunder, ju sämre är dom mot privatkunderna. | |
|
Lämnade in min 335:a på Stjärnans Bilteknik i Hallunad för någon månad sen. Gjorde ett mycket bra intryck på mig, bra pris också, dock är väl det sekundärt om du tar det på försäkringen. Annars har jag mest lämnat in den på Bavaria i Vällingby, vilka jag också tycker har levererat efter förväntan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.