|
|
|
|---|---|
| Har en bil ute, fått en del mail där de vill att jag svarar på deras Gmail/Hotmail istället för via blocketmail. Har en skum känsla, hur ser ni på det? Fått för mig att blocket började med mailfunktion för det varit en del bedrägerier? | |
|
Ja, det är en bedrägerivarning. Ingen normal person har anledning att göra så. (Däremot har bedragare det eftersom deras texter fastnar i filter) ------- //Lövet |
|
|
Som sagt - Blocketmailen ramlar ju ner i deras vanliga (registrerade) mailadress och om de vill kan de sköta hela konversationen från sin vanliga mail som då går via blockets... Skulle dra öronen åt mig! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Fick exakt samma grej på en bil jag har uppe. Väldigt korthugget meddelande om svar på privat mejladress. Svarade genom Blockets meddelandefunktion och hörde sedan aldrig något mer. Så ja... Jag hade skippat att svara dem. |
|
| Fick samma meddelande på en annons (inte bilrelaterad) som jag har ute nu och det är garanterat någon scam. | |
|
Har 2 bilar ute på blocket och alla sånna mail hinner aldrig komma till mig blocket brukar rensa dom direkt så det är bra 👍 Ser dock på "mina sidor" att nytt mail har kommit in men det finns inget där |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.