|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, ska köpa en e70 X5 35D / 3.0SD 2008 -2009 , förmodligen en 2009. Är 3.0SD och 35D precis samma sak förutom namnbyte? Vilken utrustning hade ni inte klarat er utan? Kom det någon speciell facelift 2009 eller så? Något speciellt jag borde känna på när jag kör bilen samt, är det någon ovanligt dyr servicepunkt jag bör kolla så att den är gjord? Driftsäkra motorer och framförallt växellådor annars? tacksam för svar :) | |
| tillägg: när kom facelift / den 7 stegade lådan? var det 2010-09 (modellår 2011) ? | |
|
med 40d kom den nyare lådan. 30 eller 35 är väl olika cylinder volym? samt antal hk.. Jag har en 40d(E71) har haft den i ett år och det som felat är fördelningslådan( se min tråd) ångrar lite att jag inte köpte med adaptiv sport/indivdiual fjädring helst komfortstolar men sport är väl okej Webasto hade vi som "krav" |
|
|
Hej Jag har en 35d och är mycket nöjd. Underbar bil att åka och köra. Facelift kom med 2011 årsm. 35d är 3 litersdieseln med dubbelturbo. Verkar som att 2010 (som min är) är det året den heter 35d. Innan var det 3.0sd 2010 fick även den nyare iDriven samt CIC nav. Känns lite modernare än föregångaren. Uppskattar komfortstolar , panorama , dieselvärmare och m paketet . Med m paketet så är utseendet betydligt modernare tycker jag. Min E53 jag hade innan kändes mer välbyggd dock. |
|
|
hej och tack för inputen! Även 2008-2009 med namn SD är väl en 3liters diesel med dubbelturbo? Enligt blocket har vissa 2009 benämning Xdrive 35D också, blev väl lite olika vid inreggning kanske. Men fyrhjulsdriften och motorn / turbos är densamma i 3.0sd och 35XD då. 2010orna ligger lite utanför min budget så jag siktar just nu på en 2009, ska kika på en i helgen :) |
|
|
Det är samma motor men en annan beteckning. Lycka till! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.