AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
503

SUSPEN LEVLING.

Visa användare
64
pegasus
750IAL-91
Susp levling tänds på färd datorn efter ca 3km färd,samt felindikerar "max 110 mph"när jag kommer över 175 km/h.Har varit på BMW men dom kunde inte se något fel i datorn.Något är fel med nivå regleringen efter som bilen är gungig i högre farter.Någon som har något tips?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
en liten sväng till Bil&Elservice är det enda jag kan komma att tänka på. Använd sök inlägg funktionen upptill och sök på tex nivåreglering så får du en del läsning.
Mvh
Asken
Ma
141
Mange745
745iA Highline -86
"Suspen levling" låter som om det skulle vara något fel på nivåregleringen på bakaxeln.
Max 110mph låter som om du har varning på färddatorn. Tryck på limit så att den röda lampan inte lyser på knappen.
Visa användare
64
pegasus
750IAL-91
Såg att nivå kännaren på vä sida var lite blöt av olja,så jag drog åt slangarna lite extra,men jag beställde en ny i alla fall.Framvagns balken fram har fått sig en liten kyss på hö sida precis vid länkarms fästet så jag tog med en ny framvagns balk också så får vi väl se om det blir bättre.
mr
302
mr_majzoo
750iL, -90
tjenare!
den där varningen känner jag igen, hade det felet i min bil när den mekaniska "brytaren" till nivåregleringen i bak hade kärvat ihop med följd att bilen ej höjde sig något ibak, men när jag smörjat upp det lite så funkade det bra igen =)

mvh: mr_majzoo, BMW 750iAL -90
Visa användare
64
pegasus
750IAL-91
Tjenare.Bilen höjer sig bak när man startar den och kommer i nivå om man lastar lite tungt,så det verkar det inte vara något fel med
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.