|
|
|
|---|---|
|
Ska köpa nya dämpare till tds'en. Självklart ska den ner mot marken då man liks står och skruvar! Men vad ska ja köpa? Har hittat ta technix 60/40 sats här Länk anledningen till att ja vill ha 60/40 är för e36 touring blir alldeles för hög fram med 40/40. Antar att den sänker 40 bak och 60 fram? Om nån har bild så tittar jag gärna. Eller kör man coils.. dessa tex Länk men då måste man hålla på ställa höjden själv och de lär bli tröttsamt i längden, särskilt då ja inte ha en susning om hur man ska ställa dem första gången så de bli klockers. Hur hade ni gjort, skulle behöva tips. Detta är vinterbilen så ju lägre prisklass desto bättre ;) | |
| Börjar autopower dö ut eller? Facebookgrupperna tar över | |
|
Ok, det en vinterbil vi pratar om dvs den skall äta salt = allt rostar. Den enda fördelen med coilover i just detta fall är att du kan välja höjd på bilen fritt när du monterar det. För efter en vinter lär justeringen rostat fast å det jävligaste. (Rostskyddet blir ju inte bättre av att vi pratar billigt "skit".) När jag satte på sänkkitet på min bruks valde jag traditionellt med stötdämpare och sänkfjädrar just för att slippa bry mig om fastrostade justeringar samt jag ville hellre få en bättre stötdämpare än en billigare med gängor. /G |
|
|
De spelar nog igen roll om den går på sommaren eller vintern. De e lika jävligt att gänga skiten endå :o Vilken bil hade du din sänksats på och vilken höjd köpte du? Inne på 40/60 för jämn snygg sänkning. Annars brukar touring bli högre fram |
|
|
Jag höjde faktiskt min bil, det satt på 40/40 fjädrar och följde med 60 fram som föregående ägaren hade tänkt montera av utseendeskäl. Jag valde liten sänkning, ett komplett 35/20 från H&R köpt via ebay.de för att få ner priset. Höjden stämmer väl de bilder man finner på nätet. Skärmkanten ligger just ovanför däcket både fram och bak. Idag hade jag nog trots allt köpt det ngt dyrare Bilstein-kitet, H&R-kitet är inte dåligt men jag hade velat ha det lite bättre. Returdämpningen bak är lite för liten samt bakfjädrarna är lite för klena vid tung last typ 4 däck, garagedomkraft, verktygslåda, brandsläckare och biltransport på kulan. /G |
|
| Tack för feedback! Du skulle sett tattarhöjningen jag har nu.. massa brickor i fjädertornen och de skramlar å har sig. TA technix 40/60 blir jag mer och mer inne på nu. Ingen aning om kvalité.. däremot kommer släpet kopplas på med skoter i. De e ju en liten chansning! | |
| Btw jag har 4st sänkfjädrar som kommer ifrån sambons e36 då den hade coils..går de mäta fjädrarna på nåt vis för å lista ut vad dom kommer att sänka då dem åker på? Hmm | |
Verdi |
Den här sänkningshysterin som råder på t ex Bimmers of Sweden har inte kommit hit. Tror medelåldern här är för hög. Själv fattar jag inte varför man vill ha en bil som ser mer eller mindre trasig ut och som inte går att köra utan njurbälte och hörselskydd. :) |
| Ja vill få bort svampigheten och allt klonkande. Sen ser det bättre ut :) | |
| Så här ser det ut med 60/40 sänkning enligt tråd Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.