|
|
|
|---|---|
|
Min backsensor har lossnat på min 118d från 2010. Den hänger löst i sladden och jag har försökt att trycka den på plats, men har bara fått in den nästan. Är det någon som lyckats med detta? Jag har känslan av att det är lätt, bara man vet hur den sitter. I mitt fall har jag bara legat på backen och har inte riktigt sett hur den har suttit, så jag åkte till BMW idag för att kolla. I min tankevärld skulle det vara hur enkelt som helst - att de bara lyfte upp bilen och tryckte den på plats typ. Men de ville riva hela bakskärmen och det skulle kosta minst 1500kr. Är det verkligen så krångligt?? | |
| Det har jag svårt att tro att det är om den redan är ute, den kanske har gått sönder så den inte går att få dit igen? | |
|
Tack för svaret! Finns det några guider eller något hur man får på en sån här? Jag har googlat, men hittar inget |
|
| Du kan väl åka till en gördetsjälvhall med lyft och se om du kan se hur det ser ut | |
|
Är det denna Länk Då antar jag att den skall tryckas in och vridas ungefär som när man byter lampa på bilen. Lycka till / Peter |
|
| PDC sensorer vrids normalt inte vid montering. Trycks in från insidan och det är plasthakar som sedan håller den på plats. | |
|
Kane har nog rätt. |
|
|
Tack för kommentarerna! Jag har nu legat under bilen och fått en bättre bild. Just min back-sensor kommer jag åt, men de andra sitter inkapslade, så nu förstår jag hur BMW tänkte bättre (med att riva skärmen). Jag såg att det hade lossnat en liten plåtbit som höll fast sensorn under och jag tänkte nu limma den på plats. Säkert en riktig puckofråga och jag visar min okunnighet som bilmänniska, men vad använder för lim? Jag vill ju att den ska gå och byta om den går sönder och inte såga bort den (som med superlim), men samtidigt vill jag ju att den ska vara på plats. Så, vilket limm ska jag använda? |
|
| Plastbit ska det ju vara i skärmen såklart (inte plåt). | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.