AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
423

735 -90b

Hu
382
Husse
Bmw 730ia -93 V8
Letandet efter den optimala E32 forsätter. Ska titta på en 735 -90b imorgon. 16000 "ärliga" mil i skick som ny enl ägaren, rikligt utrustad bla antispinn elnackstöd även bak mm, tyvärr utr med el ställbara stötdämpare men i full funtion. Acc med ny kondensor och ombyggd till nya gasen. Han begär nu 43000 kr vad tror ni kan man ge 40000 kr för den. Återkommer imorgon efter provkörningen.
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Borde inte vara några problem att köpa den för 40.000. 40 låter lite mycket för en 735 -90, men den aktuella bilen verkar ju lite speciell med låg mätarställning och ovanligt fint skick, så 40.000 är egentligen inte mycket om man vill har en fin 735.

Som lite kuriosa kan jag säga att jag sålde min -92:a för 40.000 tidigare i veckan. Den bilen hade 20.000 mil och det fanns ingen servicebok och inte lika mycket utrustning. Dock var den i fint skick med 17" fälgar osv. Riktigt lättsåld var den, det tog tre dagar med annonsering på BMWPower så var den såld.
Hu
382
Husse
Bmw 730ia -93 V8
Har varit och sett å provat bilen. Är inte särskilt imponerad av skicket, små repig lackering och spruckna "träpaneler" i bilen samt ingrodd smuts i mattor ock bagagerum, men med ny utbytestopplock, ombyggd ac dock med kall luft i ena mittre utblåset bara, lite orolig tomgång även varm motor med driven i D läge stillastående, lite hård växling ibland på automaten. Ok en helrekond samt småjusteringar kanske kan göra underverk men jag tror jag väljer en annan E32 istället. 43000 kr PoK var slutbudet från ägaren.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.