|
|
|
|---|---|
| Fick veta idag att jag har ett minimalt läckage från oljetrågspackningen. Är detta svårt/dyrt at åtgärda? Någon som vet? | |
| Är en e39... | |
| Har aldrig bytt på E39 men på de bmw jag bytt på så har man behövt släppa ner framvagnsbalken och det är inte speciellt svårt men tidskrävande. Det går mycket lättare om du har tillgång till billyft. Själva packningen är inte alls dyr. När väl framvagnsbalken är borta brukar det bara vara att tömma olja, släppa alla bultar, göra rent, byta packningen (monteringslim typ permatex brukar jag använda för att packningen ska ligga still vid återmontering. sen skruva tillbaka allt med rätt åtdragningsmoment och ett bra momentskaft. | |
|
På verkstaden tyckte de iaf att det var billigare att bara låta det vara så länge som inte oljeförbrukningen blev värre än den är. Men det var ju såklart baserat på om de skulle åtgärda. Har sett att packningen är billig. Frågade aldrig om hur mycket de skulle ta. Någon som bytt på verkstad? |
|
| Jag har samma på min E61, fick prisförslag på knappt 4000kr för att åtgärda men jag kör vidare med detta. Gäller att torka av innan besiktning bara. | |
|
Tack för infon. Kommer nog gå på verkstadens råd även om det hade KÄNNTS najs att veta att man har en tät motor. Är det verkligen nåt som besiktningen påpekar, håller på vara dags för det momentet snart också nämligen? |
|
| Tog ner på min 540 e39, bara för att kolla läget. Det var bara att skruva av, hissade upp fronten o gjorde det på grusgången. | |
| Besiktningen går bra bara det inte droppar. Torka rent innan du åker dit så är det inga bekymmer. Jag håller dock med dig. Det hade känts bättre om det varit torrt men de flesta gamla bilar jag kört har varit lite fuktiga av olja under, har dock aldrig fått nån 2:a för detta. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.