|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
delorian, bara motor och låda inifrån. I runda kan du läsa allt inkl motor och låda. Så helt klart smidigare att skaffa en adapter.. Mvh Ola |
|
| Kolla om den tänder till på startgas. | |
| ok, jag ska få låna en i morgon...men det var med USB ?...han hade tydligen problem med att få mjukvaran att funka... | |
| Prova med det du har igen via usbuttaget det ska funka, med tändningen på. | |
|
den jag testade innan var en sån med kabel...direkt in i OBDII uttaget....har inte testat den med USB...ska kolla på den i morrn.... |
|
|
Fredo, känns lite oklart, vad är det för grejer ni kopplat in? USB, vad skulle det annars vara i datoränden? Seriell? Beskriv lite. Mvh Ola |
|
|
OlaO...denna testade vi först Länk men då läste den in "parametrar bara" men kunde inte läsa koder..."unable to establish connection with the car" eller liknande....han hade även en OBD (rund) som man kan köra via datorn...och den är USB tydligen.... |
|
| jag har aldrig (eller väldigt lite) använt OBD:er ...så jag vet inte ...hehe | |
|
Ok, nej det är ju väldigt sällan plug and play på sånt här. Du får försöka hitta någon med BMW scanner eller Inpa, det är grejer som verkligen fungerar till gamla BMW. Eller förstås en verkstad med bra grejer. Mvh Ola |
|
|
Killen hade glömd OBD läsaren hemma så klart... Men jag byglade sockeln till reläet....pumpen startade inte ändå....och den går väl till DME:n ? |
|
|
Han hade inte den hemma...f*n börjar lacka ur på detta. Var ute i kylan och mätte lite säkringar och resistans...mätte direkt i relä sockeln....jag fick runt 450oHm på alla förutom stift 86 däe får jag O.L...ska det var det eftersom det är "signalen" som är öppen ???? |
|
| Stift 30 ska det vara Länk | |
|
Byglade pumpreläet i bagagen, då snurrade pumpen.... vad kan det vara ? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.