|
|
|
|---|---|
|
Jag är ute efter en ny andrabil av lyxigare modell. Har kollat på Audi A8, Phaeton och kollade nu i helgen på en 730d - 08. Väldigt fin och välutrustad! Några frågor som någon kanske kan hjälpa till med: 1. Är det här ens ett tänkbart alternativ till året runt bil? Jag tänker på bakhjulsdriften såklart. Till saken hör att jag idag har två fyrhjulsdrivna bilar. T.ex. idag var det en decimeter snömodd blandat med salt i Stockholm och fyrhjulsdrift var väldigt trevligt. 2. Den bil jag kollade på hade gått 17000 mil och det syntes inte varken utvändigt eller invändigt. Är det ett högriskprojekt ändå? Några svaga punkter? Utrustningen på den här var adaptive drive, comfort access, farthållare med radar, night vision, helhjusassitent, komfortsäten, adaptiva strålkastare sunblinds både bak och sidorutor, dieselvärmare etc. Tillräckligt välutrustad för min smak om än inte i närheten av fullutrustad. Länk | |
|
Hade en 745i 2001 (bensinare alltså) för några år sedan och den funkade bra som vintersläde även om det är än viktigare på denna att ha BRA vinterdäck. Dom vill gärna ha breda däck och breda däck och snö och/eller snömodd är inte den bästa kombon. Men med lite tanke och framförhållning så funkar det fint. Tyngden i pjäsen gör sitt :-) Är naturligtvis en smula lynnigare än dina nuvarande fyrkrafsare. Som lyxig bil är den kanon, som BMW är det i min smak inte mycket till BMW. Enda som sade mig att det var en BMW var just att det satt ett BMW emblem i ratten, i övrigt inga som helst BMW-vibbar. Min hade lite konstiga el-gremlins pga kasst batteri. Dessa försvann vid montering av ett nytt fräscht batteri. Annars var det inget större som strulade. Bussningar i framvagn framför allt slits kanske lite mer än i mindre tunga bilar men inget som verkar anmärkningsvärt. Hur länge den dieselrovan orkar kan jag inte svara på, har ingen erfarenhet men om service sköts enligt boken så bör där inte vara något som direkt avskräcker. Hade lite andra bekymmer men inget som jag direkt kan knyta till bilmodellen utan det var nog allmänt åldern som började ta ut sin rätt helt enkelt. Personligen skulle jag rekommendera dig att titta på efterföljaren (f01) som kom 2009 och som är både en snyggare och modernare konstruktion och med massor av BMW-känsla i. Borde kunna gå att hitta en med liknande utrustning för kanske bara lite mer pengar. Men det är ju jag det :-) Lycka till! Niklas Fransosen |
|
| Tack för tipsen! Den billigaste F01 som idag finns på firma ligger tyvärr 50.000 över i pris: Länk | |
|
Kan inte säga nåt om just den f01:an men googla på firman!!! Jo det är mer pengar men så är det mer bil oxå. Men en e65 är på inget vis en dålig bil, missförstå mig inte men om man gillar BMW för deras körglädje (vad nu det eg är???) så är en e65 inte deras stoltaste produkt. Den är ändå en mycket komfortabel och trevlig bil med en stor dos pondus :-) Niklas Fransosen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.