|
|
|
|---|---|
|
Hej! Köpte precis en BMW 318d Touring -11 från kvd.se. I beskrivningen stod det att det skulle finnas bränslevärmare med tidur. Jag har inte hittat något om detta i instruktionsboken och inte heller något vettigt svar när jag googlat. Någon som vet hur det funkar? Mvh Henrik | |
|
Du ska ha en separat fjärrkontroll i så fall. Finns det någon sådan? ------- //Lövet |
|
|
Bränslevärmare med tidur var extrautrustning. Om bilen i fråga har det så går det att aktivera genom radion. Tryck på menyknappen, då får du fram olika symboler och en utav dem visar en fläkt. Om du går in på fläkten ska det finnas ett alternativ där som heter "Heater". OBS det är inte "Ventilation"! Finns inte alternativet "Heater" saknar bilen bränsledriven parkeringsvärmare. Om du anger de sista sju (7) tecknen i chassinumret kan vi slå upp din utrustningslista och då framgår det direkt om bilen har tillvalet eller ej. |
|
|
Nej fjärrkontroll fick jag inte med 7 sista på chassinr: A883025 |
|
| ser inget om värmare i utrustningslistan? | |
|
Nej, inte fabriksmonterad i alla fall. Liten sannolikhet att det skulle finnas en eftermonterad. Har du kollat menyn som Chris skriver om? Tillbaka till KVD för en pratstund om denna miss annars. |
|
| Hmm det var ju skumt. I menyn hittar jag Parking och sen blower och två timers, inget annat. | |
| Skumt? Det är väl inte den första bilsäljaren som har specat en bil fel. | |
| Första bilen jag köper så inte något att jämföra med :) | |
| Skall du kontakta KVD? | |
| Har skickat till dom. Får se vad de svarar. | |
| Det där du hittat är väl inställningar som finns i menyn även utan värmare. Är inte det kopplat till restvärme funktionen eller liknande? Känner igen att fler forumskribenter tidigare misstagit den där menyn med att de skulle ha en bränslevärmare. | |
| KVD har sett menyn i bilen och skrivit bränslevärmare felaktigt. Det är min teori. Händer rätt ofta att folk blandar ihop timern för ventilationen samt värmaren, precis som Grelle skriver. | |
|
Snacka med KVD. De lär ta tillbaka bilen om det står att det finns värmare men den saknas. Jag har lämnat tillbaka bilar till dem för mindre grejer. Viktigt dock bara att du kontaktar dem omedelbums, de vill gärna göra en sk. "rättelse" på ägarbytet och det går bara 1-2 dagar efter ägarbyte. Annars blir det mycket krångligare. ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.