|
|
|
|---|---|
|
Har en E91 ( 320D -06) där strålkastarspolningen har slutat fungera. Pumpen går inte och torkarna slår inte när man drar i spolnings spaken. Alla 3 säkringarna är hela. Vad kan det vara! | |
| Spaken? | |
| Hur kollar jag spaken? | |
|
På min e90 slutade rutspolningen fungera. Det började med att det var dålig sprutt, blev värre och värre för att till slut helt lägga av. Rev loss pumpen och det visade sig att motorn rostat ihop. Hade ingen ny pump, så den gamla fick lite "kärlek" i form av wd40 och våld. Detta var två år sedan och den fungerar fortfarande. Detta fel ger för övrigt felkod, så checka felkoder. |
|
| Har du fyllt på med mer spolarvätska? Jag har för mig att pumpen till strålkastarspolningen sitter högre upp på behållaren så att enbart framrutan får spolning när vätskan börjar bli låg. | |
| Hänger inte med? Det inte bara högtryckspolningen till strålkastarna som gett upp utan även armar och spolning till rutan? | |
|
Allt har slutat! Armar står stilla och ingen spolning. Man kan köra torkarna med spaken men inget mer. Så jag tor spaken fungerar |
|
| Förmodligen känner systemet av att pumpen havererat? Här har du en tråd om att det räckte med byte av spolarpump framgår Iofs inte om dom har spolning av strålkastare:Länk | |
|
Tack! Jag har beställt en ny på ump på Ebay. ska riva bort innerskärmen i helgen. Hoppas felet är så lätt! |
|
| Håller tummarna ;-) | |
| Tack! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.