AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.374

Tjutande ljud E46

jo
114
jonatan_m535 -85
M535i -85 Alpinvit
320iT -04 titansilver
Hej!

Har ett mycket högfrekvent tjutande ljud från bilens högtalare, (gammal tv ljudet fast nog ännu ljusare ton)
verkar bara komma från vänster fram högtalare. Någon som varit med om liknande? Följer inte varvtal eller liknande som generatorstörningar brukar göra.
Utan de kommer och går, svajar typ i frekvens

Tystnar sakta ner efter man stängt av stereon.. Mycket störande ljud när man väl lagt märke till ljudet.

standard CD spelare och standard högtalare ej Hifi. (om de inte ingick i Lifestile edition)
Ni
958
Nip
320i-04
Har inte haft i bilen - men hemma i utrustning som har switchade nätaggregat. Slitna sådana kan gå ner i frekvens för att klara lasten - normalt är det över hörbart 50 khz eller liknande.

Men undrar om det ingår i standard spelare/radio i bmw. Det är ju för att få upp spänning och uteffekt och liknande.

Så har du annan utrustning som kan kräva högre spänningar än 12V?
Xf
171
Xfreak
E36 325iC -92
E3 2500 -75
E38 740iA -95
Är de skillnad i ljud om du slår av och på defroster för bakrutan? Bara en tanke
Ka
64
Kamberg
E24 635 CSi ABC Exclusive Wide body
E39 532 MTouring
det är inte givaren gaspedalen då? har ett tjutande/pipande ljud när jag åker i konstant hastighet.
jo
114
jonatan_m535 -85
M535i -85 Alpinvit
320iT -04 titansilver
Hej tack för svaren!

Gaspedalen är de som gör ljudet!! Tack för hjälpen med att hitta oljudet!

Då antar jag att de är den givaren jag måste byta?? Låter vid ett visst läge på pedalen, när man snabbt "pumpar gasen" blir de bara ett kort tjut
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.