AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
936

Bmw 525 tds problem båt konverterad

pl
7
plinnke92
Bmw 330 cab -03
Hejsan har lite problem med min båt med konverterad 525 tds motor som jag hoppas ni skulle kunna hjälpa mig med:) den har varit lite seg när den har varit kall hela tiden men så fort den har kommit upp i Temp så har den gott som ett skott! Men nu sista gången jag skulle köra i år så hade jag ett stort problem att få igång den och den ville bara gå på tomgång tills den blev lite varmare och sen efter lång stund börja den gå bättre när den blev varm. Men nu när jag försöker starta den så ryker den bara och går igång väldigt snabbt för att sen dö igen. Någon idé vad det skulle kunna vara? Tacksam för svar / Anton
Den första felbeskrivningen låter som glödstift.
Men din senare beskrivning låter mer som luft i bränslesystemet / igensatt filter / dålig förpump.

Ett tips är även att kika så att ingen spridare har gett upp och läcker!
pl
7
plinnke92
Bmw 330 cab -03
Kollade lite idag och tog av slangen efter filtret och där kom bra med diesel därifrån. Men när jag lossade spridarna så kom det ingen diesel ur när jag körde på startmotorn. Testade även att sätta en pump och försöka trycka in dieseln till spridarna men det kom inte fram något några förslag?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.