AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
996

Belysning e46 330i

Li
11
Lilpeachy
330i LIM -02
Tjenare

Bmw 330i LIM -01

Det är snart 2017 nu,
Finns det någon som vet om det finns eftermarknads strålkastare till oss som har Bi-xenon som standard?
Är det någon som vet vart man kan köpa dessa eller kommer det aldrig att finnas?
Måste vi punga ut flera tusen bara för att få en jävla lampa att lysa?

Jag har problem med Vä Fram och jag orkar inte felsöka det längre då jag inte vill stå mitt i stan och mecka..

Det började sporadiskt när man åkte över gupp, mer och mer, tills den slutade fungera helt.
Jag har då bytt lampa, och styrenhet, slitit i kablaget för att leta efter glapp och pillat runt själva kretskortet i lampan för att provocera glapp men hittar inget. jag tror att det är "tändhatten" till själva lampan om jag får kalla den så, har ingen aning om vad den heter

Jag är trött på skiten och vill ha lite ljus i vinter... men jag vägrar att betala flera tusen för en orginal strålkastare, någon som har tips?

Jag kan eventuellt testa att koppla in hö strålkastare för att se om glappet slutar, men jag vill fortfarande inte betala flera tusen om det visar sig vara glapp i strålkastaren

men någon av er kanske känner igen problemet?
Visa användare
5.115
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Jag förstår inte varför du skulle behöva hela strålkastaren? Det är ju bara en "låda"
Kanske bara är tändenheten, brukar kallas ballast, som är trasig?
Nr 16 på nedan länk:
Länk

Mvh ola
Li
11
Lilpeachy
330i LIM -02
Tack för ditt svar ola!

Varför jag vill byta hela strålkastare (huset) är pga att jag sparka sönder skiten för några månader sedan så blinkersen flög åt helvette, det slog slint i huvudet på mig när bruttan stod o tjata hål i huvudet på mig och lyktan fastnade hela tiden när jag skulle dra ut/in den så jag gav den en redig jävla kick

Så anledningen skulle vara att jag får en ny lykta som fungerar + att jag inte behöver ta till med bonläpp fasoner för att fästa blinkersen

plus att jag inte har några kunskaper om att byta elektroniken i, eller vad jag isåfall skulle byta.

MEN om du säger att denna ballast troligtvis är felet byter jag den med glädje, den kan väll inte vara så dyr?
Det är ju den kontakten jag trodde var felet från början eller hur?

Så vart kan jag få tag i denna grunka? eller finns det nya strålkastare som inte kostar lika mycket som en skruttig bil begagnad, det är varför jag frågar

sorry för särskrivning, skriver detta svar i all hast då jag är på jobbet
Li
11
Lilpeachy
330i LIM -02
Jag googlade lite

så jag ska förklara mig vad det är jag tidigare har bytt

den rektangulära stora dosan, som kallas styrenhet, nr 15 på din länk,
har jag bytt.

nr 16 på din länk har jag inte bytt

Dom verkar heta samma sak? jag hittar nämligen bara sånna jag har bytt när jag försöker hitta reservdelar

Inte den lilla grejjen

kan man enkelt montera bort nr 16 från höger och byta till vänster för att se om lampan fungerar? eller måste man kontaktera om?

Jag har nämligen en strålkastare ligger o skräpar hemma ( den jag tog styrenheten från tidigare) så jag skulle kunna ta från den om du tror att det kan gå?
Visa användare
5.115
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Det tror jag går bra. Har inte pulat med detta på e46 men det måste ju gå antar jag att byta ballast.
Det finns att få tag i beggat iallafall:
Länk
Mvh Ola
Flikar in en ny fråga då jag troligtvis har samma fel, fast då både vänster och
höger. Känns ungefär som att köra med parkeringsljus kvällstid, kan väl bara vara tändenheten då?
Någon som vet styckpris på bmw?
Om det är någon ide att köpa begagnad...
Li
11
Lilpeachy
330i LIM -02
Fy fan

Spenderade från 16.00 tom 20.00 och bytte den där jävla svarta dosan på insidan och det fungerade inte, hoppas att det bara är lampan som är trasig nu, ska skifta lampor och se imorgon

Är det någon som vet vad den lilla 4-pin connectorn som sitter i huset är till för?
Den sitter nämligen på ett litet kretskort som är väldigt lös, jag har en ny misstanke att det skulle kunna vara den? Dock känns det lustigt att den har med halvljuset att göra eftersom det är en annan kontakt som sitter rakt på lampan, men ändå

Tacksam för svar

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.