|
|
|
|---|---|
|
Hallå Har spanat in en 528 touring -98. Svensksåld, 1 äg, 5500mil, blåmetallic, svart läder, 17" BBS, sport paket, + lite till. Den saknar dock automat. Nån som har nån aningen vad priset borde vara samt hur känsliga folk är med växellådan, själv hade jag föredragit automaten. /Kalle | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
De på börsen ligger i mellan 149-205 den med lägst mil är billigast!!Runt 180 kan väl vara ett hyfsat pris. det finns nog sug efter både automat och manuell, kolla forumet finns nån tråd om just det.Själv skulla jag aldrig köpa en manuell, men det är jag det. MVH Hasso |
|
Automat verkar vara ett önskvärt tillbehör av en ganska stor grupp, å andra sidan finns de en ganska stor grupp som inte kan tänka sig det överhuvudtaget. 5500 mil är väldigt lite, bilen kommer att vara säljbar även om 2 år då den kanske har gått 8-11' mil....milskräcken kommer någonstans vid 13-14' mil är min erfarenhet. Har själv ägt en 528i 97:a manuell snabb och snål bil, det enda jag saknar från automaten är den hög utväxlingen på 5:an....surt.... Slutligen vill jag önska dig lycka till! /Simon |
|
|
Många som är till salu på börsen är registrerade i sverige i år samt har för många mil på sig. Detta gör dem gör dem ointressanta. Det är svårt att hitta fina exemplar till rätt pris. Får se om säljaren godtar ett bud kring 180'. /Kalle |
|
|
>>Kalle Vad har det för betydelse att dom är reggade iår? //Marin |
|
|
>>Marin I teorin ingenting. I praktiken betyder det att oftast att någon köpt bilen för att ta hem och tjäna en slant. Snabba pengar och kvalitet går oftast inte ihop. Din bil är kanske undantaget som bekräftar reglen. /Kalle |
|
| Jag brukar också höja ett varningens finger för nyimport + snabba ägarbyten. Men å andra sidan så måste ju en bil tas in någon gång så man kan inte dra alla bilar över en kant. | |
|
Enligt begprislistan på sprays sida ligger en 520 -98a combi som gått 6 000 mil på ca 180´. Vet inte hur ofta listan uppdateras. Länk MVH Hasse |
|
|
Den som får ut privat enligt den listan är bara att gratulera! /Simon |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Hej! sålde min nyimporterade 528i touring 6/98 13300 mil nu i veckan precis under de 165 jag begärde. den var fin och ärlig med full dokumentation. 180 för en så välutrustad svensksåld lågmilare i vad jag förutsätter är mkt bra skick är ett klipp. jag tror de flesta skulle betala upp till 200 papp för en sådan. ligger troligen på 225' +/- 10' på aukt bilfirma. mvh Johan |
| BMW är ett bilmärke där begagnatpriserna varierar kraftigt. En nyimporterad 528 som saknar historik är inte i närheten värd vad motsvarande svensksålda bil med full historik är. Dessutom är marknaden full av riktiga vrak till bilar som slarvigt reparerats för att snabbt avyttras. Min svensksålda och tillika fulldokumenterade 523 touring -97 med 7000 mil på mätaren släpper jag inte för under 180 tkr. Fanatasisiffra eller ej vet jag inte men jag har fått högre bud hos en auktoriserad jaguarhandlare vid byte till en begagnad Jaguar. | |
|
Hej Kalle Hur gick det för dig? Letar efter likvärdig bil nämligen så jag blev lite nyfiken! TuffeUffe |
|
|
Bjoerk, sannolikt ligger det mycket marginal i priset på den begangade jaguaren då skulle jag tro. Dock är din bil mumma för de med milskräck, absolut. 180' låter dock väl mycket tycker jag, om den nu inte har SCHinn, navi etc etc /Simon |
|
| simon_en. Jag är väl medveten om att mitt lägsta pris är väl tilltaget. Det är dock det priset jag vill ha för att släppa min vän. Att jag inte vill sälja min bil till ett lägre belopp beror på att jag inte är särskilt angelägen över att snabbt få den såld. En svensksåld BMW i kanonskick med relativt få mil på mätaren ger ett högt pris. Att min bil dessutom är en touring höjer värdet avsevärt jämfört med motsvarande sedaner. | |
|
Naturligtvis ska du inte sälja bilen om du inte vill/behöver sälja den. Betydelsen av att bilen är svensksåld minskar väl för varje år som går och flertalet lär sig att skilja på fina och dåliga begangnatimporter. Däremot är mil MYCKET viktigt, precis som SCHinn (värmlänskt uttal) är för många (nästan ett slags mantra). /Simon |
|
|
Brandes >> Jag drabbades av akut snålkramp och bilen såldes till någon annan. /Kalle |
|
|
Kalle, jag känner igen det där. Det är ganska mycket pengar för en 5 år gammal bil. Men antagligen väl värt det. Vet du vad den såldes för? |
|
| Har sett några 528 T på TV4 mellan 134.000:- och 150.000:-. Kollade själv lite efter 523 el 528 touring ett tag. För 160 kkr bör du kunna få en riktigt 528 T -98 tex. OBS annonserade priser är inte det samma som vad bilen verkligen säljs för. | |
|
Vissa priser på tv4as texttv blir iallafall jag skeptiskt till. Varningssignal 1 är när det inte finns ett fast telefonnummer att ringa, de flesta har ju som bekant en fast telefon. Varningssignal 2 är när man kollar mobile.de vad motsvarande kostar och väger samman det med hur mycket som går att pruta normalt sett och märker att priset är markant lägre än i tyskland. Förvånasvärt många har navi på tv4, ett tillbehör som inte är speciellt vänligt bland de billigare på mobile.de... /Simon |
|
|
Håller med Simon. Bilar som är utrustade med navi-tv körs oftast av säljare och andra som kör väldigt långt. Inte ovanligt med 10' mil/år. Hittar man en bil med navi som har gått i snitt 2' mil/år så skulle ja va väldigt misstänksam. Men det finns undantag, men då så kostar dom därefter. //Marin |
|
| Finns från 145 kkr på BMW börsen utan navi och med riktigt telefonnummer. Jag menar inte att det är de mest ärliga bilarna som kostar 145 kkr. Men för 160 kkr kan man hitta en bra bil. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.