|
|
|
|---|---|
|
Hej på er! Har F10/F11 servicebok i pappersformat eller lagras servicehistoriken endast elektroniskt? /Mattias | |
|
har en f10 -14 lci och finns finns endast elektroniskt i idriven immis |
|
|
Samma här: kör en LCI och har bara lagring elektroniskt. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
| I vår förra LCI uttagen oktober 2013 följde det med en pappersbok, tror BMW la in i både iDriven och boken. | |
|
Har inte sett servicebok i bilen men däremot på idrive. Kanske jag som är gammaldags men saknar faktisk den där lilla boken i handskfacket. Den vet alla hur man öppnar, nu får man nästen verifiera historiken hos BMW vid eventuellt begagnat köp då jag inte vet hur enkelt det är eventuellt hacka systemet och lägga in falsk historik. Crille |
|
| Min har både digital och analogt, kan vara för att era bilar är SV-sålda ni inte har servicehäfte. | |
| Crille-Boy:Kvitton från service blir ju extra vaksamt att ha. | |
| @Crille-Boy - i den elektroniska serviceboken så står ett verkstads-id på varje service, så på samma sätt som man kollar att stämplar är äkta genom att kontakta verkstäderna så kollar man att de elektroniska stämplarna är äkta. | |
|
Kan enbart aukt ÅF notera i iDriven? ------- //Lövet |
|
|
Andreas: auktoriserad verkstad. Inte samma sak som ÅF, även om BMWs försäljningsställen gärna vill få oss att tro det :) sedan kan ju alla med goda programmeringskunskaper och rätt mjukvara uppdatera iDrive. Osäkert dock om detta då också registreras centralt. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
| Vad jag vet har F10/F11 pre-LCI pappersboken kvar. Verkar som man gick över till elektronisk servicebok ungefär vid införandet av LCI. | |
|
All info är på nyckeln numera, men givetvis så skriver dom ju även ut papper oxå... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.