AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
933

Scuderia Hanseat

Sitter och fingrar på en anmälningsblankett till Scuderia Hanseat. Tycker det verkar vara seriöst om man vill lära sig att köra på ringen. Har någon erfarenhet av deras kurser ?

/janne
Hej Janne!

Mitt råd till dig är att om du inte förut varit nere på Ringen, men det har du kanske, lägga slantarna på ett par bra semestrar med många varv. Du får ju drygt 2 årskort för en kursavgift.

Men... kursen är ovärderlig och mycket bra. Spårvalsträning och friheten att slippa alla mc och köerna kan vara värt det. Dessutom är stämningen fin och instruktörerna bra.

Mvh
Dessutom ska vi dricka mycket öl, äta många wienerschnitzlar och "ljuga" halva nätterna...bara det kan vara värt kursavgiften till våren...:)
Har bara hört bra om denna kurs som verkligen ger en mersmak på banan.

visst den kostar en slant men har du pengaran så TA CHANSEN! gör du inte det lär du ångra dig.

Den bilen du har är dessutom absolut rätt bil för den banan, bilen är ju utvecklad på plats och garanterat vansinnigt rolig att köra på ringen, E36 M3 har jag testat på banan men en E46 M3 är ett par resor värre gissar jag..

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
Ta den.

Känner personer som gått denan kurs mer än 12 gånger :)

Ringen inger respekt och detta är nog ett av de bästa sätten att lära sig ringen. Det är den kurs som gäller anser jag.

Har inte gått den själv, men det står på planeringslistan.
An
516
Andersk
540-2001
E30 325 cab-1987
SAAB 9-5
Westfield
Ginetta G20
Det ar nog lage att skynda sig pa.
Kursen brukar bli fullbokad snabbt, allafall om du vill vara med i "svenskgruppen".
Jag anmalde mig i Augusti till varkursen (april 03).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.