|
|
|
|---|---|
|
service om 2600km kollade i idrive och det betyder bromsbelägg fram men det går väl på tidsintervall? betyder väl inte nödvändigtsvis att beläggen är slut om 2600 men om så är fallet,kan jag ta en vanlig verkstad som jag vet har diagnosverktyg .kommer det att synas i idriven att service har gjorts?andrahandsvärde detsamma som om den servats hos bmw?tacksam för svar immis | |
|
Bromsbelägg går nog inte på tid, bromsbeläggens livslängd beror på din körstil. Håll ett öga på färddatorn bara, på min har det stått 1100 mil dom senaste 400 milen. Ser ju det inte finns servicebok annat än digitalt, personlig är jag mer inne på köpa en bil med full servicehistorik från märkesverkstad om jag nu ska lägga 300' på en begagnat bil. Crille |
|
|
förlåt menade om man ser i digitala servicen om man åtgärdat på annan verkstad än bmw immis |
|
|
Bra fråga, vet tyvärr inte om BMW har ett skottsäkert koncept där. Med en så ny bil som din hade jag nog lagt nån hundring extra för att få full historik med tanke på andrahandsvärdet. Kan personlig känna mig lite "off" om jag kommer över en bil som är dyr samtidig som ägaren har snålat in hundralappar på service. Men det är jag, vi är alla olika. Du är väl inne på sista tiden med vagnskade och fri service nu. Osäker på hur det är med fri service, fri service er ju all typ av service. Senaste service betalade jag endast för vindrutetorkare och adblue, ingen arbetskostnad. Kan det vara du endast betalar för bromsbeläggen om du beställer tid nu före fri service tiden är över? Crille |
|
|
Du måste inte välja BMW men däremot en auktoriserad verkstad om du vill behålla garantierna på bilen. Beroende på var du bor finns det olika alternativ , oftast billigare än din lokala BMW-verlstad. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
De nyare BMW jag servat utan bok så syns det vilka Bmw verkstäder som servat tidigare. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
förlåt igen .glömde. bilen har gått 10800m så garantin har gått ut men ska det påverka vagnskadan som går ut i april immis |
|
|
Det påverkar endast fri service, är 3 år eller 8000 mil. Crille |
|
| Finns EU lag om detta tvistade ämne om garantier. Finns även fällande domar mot tex Kia motors. Så nej du behöver inte serva bilen hos auktoriserad BMW verkstad. Servicen skall utföras fackmannamässigt enligt protokoll av respektive märke. Dessa protokoll får tydligen inte hållas inne av respektive bilmärke. Delarna skall vara original eller motsvarande original. Protokoll och kvitto skall kunna uppvisas vid eventuell garanti fråga. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.