|
|
|
|---|---|
|
Monterade KW coilovers(Street comfort) på min 335i under sommaren och nu är bilen avställd till nästa sommar. Finns det något man bör tänka på för att bibehålla fjädringens livslängd? En bilmekaniker sa att det var väldigt viktigt att palla upp bilen några centimeter runt om för att släppa på fjädertrycket om man har coilovers. Det ska tydligen inte vara bra att bara låta bilen stå en längre tid. Några åsikter runt detta? | |
|
Palla upp bilen ska du göra för däcken också. Frågan kring coilovers resonerar jag som så att du har ju fjädrar och dämpare på bilen original, så det borde vara relevant att tänka på oberoende av om man kör med eftermarknadscoils eller oem. Jag har också bytt coilovers men låter bilen rulla några mil under vintern när den kommer ut från varmgaraget. |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Varför skulle coilovers kräva detta till skillnad från konventionella stötdämpare och fjädrar? Det enda som är annorlunda med en coilover är det gängade fjäderbenet med tillhörande justerbar fjädertallrik. Annars är det en stötdämpare och en fjäder precis som vanligt, inget speciellt. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.