AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.940

Chippa 320d BSR

Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Ford Scorpio 2,9I GLX -94
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Inser att det blir omöjligt att sälja vår 320d coupe M sport -08 om man inte skall skänka bort den trotts att den är i nyskick och endast gått 7900 mil så tankarna på en 335 är bara att släppa, så då går går tankarna till en programvara istället, inte för att det kan jämföras med en 335 men kanske kan bli bättre än original iaf. Känslan av att vara kung på vägen finns ju redan då bilen är så härligt "avstämd" på alla vis förutom den trötta dieseln. 320d 177hl kan ju ibland kännas pigg men ibland likaväl stendöd så frågan är hur bilen skulle kännas med programvara i. BSR har jag funderat på. Har en kontakt som både är seriös och jobbat med dem länge och alla mina Volvo har han lyckats kanon med.

Är det värt 6 papp, hur stor blir skillnaden, och var i varvtalsregistret känner jag skillnaden?

Hur ser förbrukningen ut efter chippningen (inte för att det har någon betydelse igentligen)

Tacksam för tips.
Verdi
Jag körde med bluefin på min 320d. Blev som en ny bil. Kostar ca 4500:- och ska ge 221hk; vilket jag inte betvivlade. Bilen kändes starkare över hela registret.

Länk

Effekt och momentkurvor
Länk
Vi anlitade SMO, betalade 4k tror jag. Mycket bra bemötande och smidig support (efter kamkedjebyte).
Precis som Verdi säger: En helt ny körkänsla! Mer av allt (utom diesel). Går jämnt med familjens 330ix E46.

d.fagersten: Är det din 320d som ligger på blocket för 150k? Min tanke är att byta min 335 mot en billigare Bmw med bättre ekonomi.

Mvh
Bruno, Uppsala
Länk
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Ford Scorpio 2,9I GLX -94
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Låter inte så dumt då med andra ord :)

Stämmer en silvrig som är sänkt till 149.000kr
Transocean
Jag flashade ECU:n hos tmchiptuning.com, blev som en ny bil 219hk/460nm. 5900 kr.
Dieselförbruket ungefär det samma som förr eller lite högre.
Jo
212
Jore
Tesla Model 3 -21
Tesla Model 3 -19 (Såld)
F31 318dx -15 (Såld)
E91 320d -11 (Såld)
Optimerade min hos SMO när den hade rullat 200mil för 17mån sedan. Nu 4800mil och fortfarande skitnöjd och helt problemfritt!
Och effekten finns där genom hela registret, så ingen liten peak på ett visst ställe utan det känns som en helt annan bil rakt igenom.
Du
162
DunderDude
G30 530e -18
F31 320dA xDrive -15
Är det någon som har jämfört tredjepartslev. mot org. MPPK, är de likvärdiga i effekt, karaktär? För de byter väl även IC på MPPK, medans tredjepart steg 1 enbart ändrar mjukvaran.

Min känsla är att det känns bra att även hårdvaran modifieras...men det kanske bara är en känsla ;)

Vad ligger ett MPPK inkl montering på i pris?

BM
141
BMW-Otto
X3 3.0XD F25 2017
Länk
Bluefin´s mapp här också - en helt annan bil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.