|
|
|
|---|---|
|
Toppskick, calypsoröd med ljust skinn, nedlackad AC fungerande Feta Racing Dynamics fälgar 16" nästan nya breda däck, sänkt sportfjädrar. CD-växlare med mkt snyggt installerade JBL + DLS högtalare. mkt väljudande full service, kvitton, besiktningspapper 19000 mil Vad tror ni en sådan är värd? Extremt bra skick, knappt ett märke på bilen och den går perfekt! Är runt 75' vettigt? | |
Christoffer |
Vad jag tycker spelar in är om det är en kupé, det höjer med över femtusen. Är den importerad? Om bilen är en svensksåld kupé kan du nog få 70.000.- Om den är en importerad sedan, 50- 55.000.- |
|
Det är en svensksåld fyrdörrars. Om jag inte får mer än 65 som du tippar på behåller jag den... för evigt... //Daniel |
|
|
Hej. Tippar på 55.000:- eller 60.000:- /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Försök med 65. Om det inte går att sälja den till det priset, behåll den för det är en fin bil och motorn har mycket kvar att ge om den är fullservad. Mvh Stoffe |
|
|
Finns det inga seriösa på den här sidan? Jag har rätt bra koll på prisklassen, men tyckte att det kunde vara kul att få lite synpunkter från mina BMW-vänner. Kolla börsen efter en 92:or hittar du en som, som min är pedantskött, med läder, AC, sänkning, härlig stereo osv. för som ni säger 55-65' så köp den direkt! Om ni försöker pressa ner priserna och tro att jag ska skänka bort min, så anstränger ni er förgäves. Men om det är vad ni tror så får jag väl respektera era åsikter och önska er lycka till! //Daniel |
|
|
Tyvärr Daniel, men den bistra verkligheten är att det flödar (eller har flödat) in 325:or från Tyskland. Så länge det finns möjlighet och lönar sig att få tag på en fin, fullservad 325:a ifrån Tyskland för runt 60 papp så lär folk göra det istället för att köpa en svensksåld bil som är dyrare, oavsett hur mycket lull-lull den än har. Jag är inte oseriös utan realistisk, utbud och efterfrågan styr beganatpriserna. Så är det och det gäller ALLA bilar. Mvh Stoffe |
|
|
Hej Stoffe, Visst finns det gott om importbilar, men de står lite lägre i pris än de svensksålda och så kommer det nog vara en längre tid framöver, folk är fortfarande lite rädda för att köpa en importbil... lull-lull är ju trevligt, men det som är avgörande för prisklassen är nästan alltid skicket och helheten, svårt att få ut mer för lull-lull, det håller jag med om. Sålde min mkt snabba Hartge 535:a för ett tag sedan, en -88:a som jag fick 58' för och jag räknar hårt med att få mycket mer för min 325:a som är i bättre skick och sen är det ju konstigt nog så att 3-serien står rmänga tusenlappar högre än 5-serien i begagnatpris. (trist med buckla på huven...) //Daniel |
|
|
Danne Sätt ett pris mellan 70 och 90 och kolla om någon nappar på det. Om inte, behåll bilen, den har ju hel-rätt färg (calypsoröd=snyggt) och verkar gå som på räls. Tack för omtanken ang. bucklan. Du har kanske läst mitt tidigare inlägg om den. Det är förjävligt att ungjävlar gör sånt mot våra bilar, snart kör man ju inte säkert någonstans. Mvh Stoffe |
|
Christoffer |
Hej hej! Det är ju tyvärr så att 3 serien har rasat en del på sistone, sen har jag för mig att det ska skilja en del i pris mellan 92'or och 93'or. Kan det vara så att Vanos kom 93? Priserna på BMWBörsen är många gånger orealistiska. Ska man gå efter dom priserna skulle du kunna få en hundring för din bil. Den billigaste 325'an jag har sett var en 91'a med M3 fälgar för 49.500.- på en bilfirma i Stockholm. |
|
Stoffe, har inte läst om bucklan, men jag är nyfiken... Chiistoffer, det stämmer att vanos kom -93. Ska ha bilen som bruksbil några månader och sedan går jag ut på 79' tror jag... så får man se va det slutar på... //Daniel |
|
|
Danne: Låter som en klok strategi som du väljer. (Ang. bucklan-En ungjävel slängde ned en sten från en gångbro över motorvägen som träffade min bil. Kunde ha slutat riktigt illa.) Kör så det ryker, då blir det svårare att träffa bilen... Mvh Stoffe |
|
|
Åh fan! jävla ungar! härdanefter ska jag undvika alla broar, eller nåt... //Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.