|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en lite projekt, att sätta spacers på dem i bakre hjul. Jag behöver en lilla handledning av er som är kunniga och insatta i frågor. Tack. Jag har tänkt att skaffa mellan nånstans 12-25 mm spacers. Men hur ska jag mätt på rätt sätt, exakt!, innan jag beställa spacers? (p.s. jag provat på att mätta det avstånd mellan hjul och hjulhusets kant/undersida?, men väldigt osäker på det dock, så vill kolla med er först innan...) Om jag har förstått rätt att jag måste skaffa små bultar som spacers fästas ihop bromsskrivorna, och skaffa rätt storlek på bultar till däcken. Om det är t.ex. 12 mm spacers. Bult är orginal 12,... Betyder det att jag måste ha 24 mm lång bult eller vad?, och skruva till spacers? Jag tänkt även på en sak till. Om jag skulle skaffa lite rejäl spacers då måste fixa till med att använda värmepistol över skärmkantarna till hjulhusen kant, valsa dem, kanske typ ett par till 5 mm. Nåt som verktyg skärmvalsare? Det finns några olika metoder, men riskable!; LÄNK: LÄNK: Någon vet som skärmvalsare finns i Stockholmsområde som jag kan låna? PS: Bilen är rätt mer ån 8 år så det gäller inte längre garantier. Då kan man fixa lite extra roliga saker ;) | |
|
No? minn svenska är inte perfekt vett jag men ... fråga mig om du inte förstår.... tack |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.