|
|
|
|---|---|
|
skulle uppskata att få lite info om bmw 745 och alpina b7. Typ laddtryck, komprision, vridmoment, vilket sprut som används och sådant annat intressant. Även om det är någon annan skilnad mellan motorn som siter i des bilar och den vanliga m30 motorn, föutom kolvar och grenrör. Tänkte nämligen turbo konventera min M535 från -87. puFFen | |
|
Testa med att sök på detta i forumet. Finns säkert en hel del om detta ämne. Återkommer snart med en adress som du kan läsa lite om Alpina B7 i alla fall. Tur att man inte blir beroende av att köra en bil med turbo, särskilt en BMW med turbo! Men det är inget jämfört mot en sugmotor med bra effekt! |
|
|
Här kommer en länk till Alpina: Länk Lite om 745: Länk Tur att man inte blir beroende av att köra en bil med turbo, särskilt en BMW med turbo! Men det är inget jämfört mot en sugmotor med bra effekt! |
|
|
Det är inte så mkt som skiljer på M-30 motorerna egentligen. Vintern som va renoverade jag min B7 turbo, och det är mkt som är lika.Alla lager är identiska för allihop. B7an finns i lite olika modeller, men den ställbara e-28an laddar mellan 0.55-0.85 original. Omproggramerad Motronic från Alpina. Det som skiljer B7an från 745an är aggregatets placering och därmed oljereturens plats. Mitt originalblock sprack så jag har använt ett 745-block och flyttat över alla grejer vilket fungerar utmärkt. det syns på originalblocket att Alpina har byggt på 745ans grejer. Sen skiljer kolvar och toppen mellan de två, lite mer bearbetade förbränningsrum + lite smått och gott. Hoppas du har blivit något klokare. Lycka till. jimpa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.