|
|
|
|---|---|
|
Hej, nu har jag fått min 2 veckor gamla m235 bucklad. Förmodligen vandalisering. Framskärmen har fått sig en mindre buckla som kan dras ut snabbt och enkelt. Men har fått en på bakskärmen också som är mitt i brytningen av skärmkanten ovanför hjulhuset. Dom säger dom måste dra den utifrån sen lackera om hela bakskärmen + linjen som går över fönsterna ända fram till motorhuven.. Nu till frågan, får jag färgskillnad som märks av en pedant som jag? Bilen är alpinvit ej metallic. Mvh | |
|
Alpinvit är en "bra" färg att lacka om. Finns goda möjligheter att göra snyggt. Värst är ljusa metallic lacker, nästan omöjligt att göra utan nyansskillnad. ------- //Lövet |
|
|
Bmw sa dom skulle skicka den till dom bästa i stan men han snacka om att pororna kan lägga sig annorlunda och från vissa vinklar se färgskillnad. Känns inte alls roligt.. dom sa att de inte gick och ta bucklan bakifrån då de va någon "dubbelplåt" som va ivägen |
|
| Ska nog enormt mycket till om du ska se nyansskillnader efter lack. Om det nu inte är en praktikant som ska göra jobbet. | |
|
Jäkla tråkigt med dessa vandaler och övriga som inte kan låta bli andras prylar. Hade själv inbrott i min E39:a för några år sedan som innebar att i princip hela bilen fick lackas om. Resultatet var inte helt 100 så det gick att se att den var omlackad i t ex tröskellådor, kom en del ifrågasättanden när jag skulle sälja bilen varför den var omlackad. De trodde förmodligen att den varit krockad men köpte i alla fall förklaringen med inbrottet - vilket ju var sant. Som tidigare sagt s- ett proffs som vet vad hen gör borde innebära att det inte blir/går att se några skillnader. Men vad är egentligen ditt alternativ? Det skulle vara omlackering av hela bilen (vilket inte heller är odelat positivt) och det lär inte försäkringsbolaget betala. |
|
| Tragiskt, valet är laga laga skadan fram och leva med skadan bak eller laga den fram och laga den bak med omlakering | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.