AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
16.331

Roliga bilar 2017-2018

Sida 4 av 4
MU
940
MUC
M340i - 2025
"körs GT-bilarna normalt ytterst sparsamt" - menar naturligtvis att det blir väldigt få mil som körs med dessa typer av bilar.
Nu har jag väldigt begränsad erfarenhet av 718 och har bara kört några mil i en basmodell utan sportsystem. Jag får nog säga att jag hör till dom som ser positivt på 718, men visst skulle en sexa föredras, så är det ju. Såg dock inte motorn som något problem alls och tyckte även den gick fint och lät riktigt gott och faktiskt oväntat högt (på ett positivt sätt). Har själv en 993 med sportsystem så jag är lite kräsen med hur en boxermotor ska låta ;-)

Skulle bara se det positivt med en GT4 som är fyrcylindrig, då visar Porsche att dom menar allvar med konceptet.
Ljudmässigt är såklart sexan överlägsen fyran i 718, särskilt på tomgång och lägre varvtal. 718 låter inte dåligt för att vara en fyra och helheten är ändå fantastiskt bra körmässigt, så saknar man referenser till sexan är en 718 ett bra köp. Den går riktigt fint på trackdays om man gillar sånt.
Det skall bli spännande att se vad Porsche lyckad trolla med fyran i 718 GTS - den gamla 981 GTS är ju en sanslöst fin bil som trots att jag kör 911 idag funderar på att äga någon gång.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.