|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Att en AMG GT S skulle sjunka 40-50% på något år tror jag är ganska osannolikt... MVH Christofer |
|
|
Här i England så finns de lätt begagnade för ca. 1 miljon SEK. Länk Verkar vara samma sak i Tyskland: Länk Kanske ger en viss fingervisning om att priserna möjligen är på väg ned? Mvh/ Niclas |
|
|
Crille82: Finns ju ute väldigt lätt begagnade bilar för 1300000, finner det ganska troligt att de kan sjunka ett par hundra till på ett år. Heden: Den sista var väldigt fin :) |
|
|
Frågan är väl i så fall vad som menas med lätt begagnad och i vilket land du vill handla. De AMG GT S som nu säljs för ca. 1 miljon finns på kontinenten och är ett och ett halvt till två år gamla. MVH Christofer |
|
|
Crille82: "Lätt begagnad" är väldigt svårdefinierat så pass långt innan inköp. Men kvarvarande garantier, sommarbil och mindre än tusen mil körda. Det ger väl ett hum iaf. Finns en svensksåld GTS på Blocket som gått 250 mil, uttagen i våras. De vill ha 1.3 för den (går garanterat pruta ner den en del). Låt den rulla några mil till så är den överkomlig. Länk Jag tror inte att man nödvändigtvis måste importera, men för rätt bil så kan jag helt klart tänka mig att göra det. |
|
|
Hur som helst lär AMG GT S vara en rolig (och snygg) bil. Angenämt att köpa sportbil med en hälsosam budget. 😀 MVH Christofer |
|
|
Kollade på GT S, tycker inte att den var något speciellt (mer än snyggt). Hade hellre köpt en 991.1 GTS eller en vanlig 991.2 S. R:en har potential, men tyvärr så är prislappen också en annan. Tyvärr är kalkylen för import trist nu när kronan är så svag. Har tittat på 458 Speciale men gör sig inte med en Euro på nästan 10 spänn... |
|
|
Man bör ju kunna få en ny, rimligt utrustad 991.2 S, för ca. 1,1 netto. Hade förmånen att delta på Porsche World Roadshow och testa de flesta Porsche-modellerna på Sturup Raceway i höstas. På den banan var inte 991.2 Turbo S jättemycket snabbare än ex. Boxster 718 S. Eller en Corvette Grand Sport och någon annan kul leksak. ;-) MVH Christofer |
|
| Fokuserar man på enbart prestandatillbehören på en 991.2 så hamnar man någonstans runt 1150 netto. Känns väldigt prisvärt när 991.1:orna ligger runt miljonen... | |
|
Precis, 991:orna och Porsches andra sportmodeller är orimligt dyra begagnade. MVH Christofer |
|
| @acey; men det låter inte som att du körde GT-S:en..? Sägs vara riktigt fin att ratta! | |
|
Sani: Körde den bara 10 minuter, men skulle aldrig välja den över en Porsche. Tråkigt men sant. Trist nog har ju Porsche till och med kommit ifatt interiörmässigt på 991.2. Tycker gamla SLS:en hade mer charm. |
|
| OK, intressant att höra! En annan hoppas också på att gamla SLS kommer ner mera i pris, hade varit kul som entusiastbil.. | |
Verdi |
Konstläder "Artico" på en bil för 1,3 miljoner? Wow. |
| Snacka om en hang-up du har på den klädseln...har du sett många SLS specade med Arctico annars? De flesta har utökat helläder. | |
Verdi |
Lugn nu. Jag pratar om den länkade bilen. Inget annat. |
| OK, visst. Men den länkade bilen har ju sportiga ambitioner, precis som en BMW M4 exempelvis - inte ovanligt att man kör alcantara inredning i sin M, eller hur? Konstläder det med. | |
| För att återkoppla till tråden - enligt PC jag snackade med igår så har de redan börjat ta upp beställningar på 991.2 GTS som skall lanseras nästa år. Verkar lite tidigt men trots ett pris på fel sida miljonen så lär den troligen hålla värdet rätt bra. | |
| Kristoffer_L: Intressant, fick du några priser? | |
| Nej, mer info skulle komma i januari men då lär de flesta vara slutsålda. Säljaren gissade på en normal prisjustering upp på ca 40-50kkr. Enligt vissa spekulationer så skulle även bakaxelstyrning ingå, likaså all svart optik, sportavgas och andra GTSdetaljer. I sammanhanget verkade det prisvärt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.