|
|
|
|---|---|
Transocean |
Hadde en kollega med mig idag....1,95 lång ...1,50 bred...vikt så ca mellan 160-170 kg. Jag blev vit i ansiktet när denna elefanten försökte att storma in i bilen, han rev nästan av alla dörrtätningar höger fram, han passade överhuvudtaget inte in i bilen, till slut gick det dock, la sig med sina 170 kg på sportsstolen som bara sa "Knack".....han mena att en Merca C-klasse är betydligt större? |
| Din kollega behöver en escalade! | |
| ....eller en diet. | |
|
När jag var 18 så hade jag en stor kille i min klass, ca 2 meter lång och uppskattningsvis mellan 130-140 kg. En kväll skulle vi till en kompis och vägen dit var upp för en brant backe och där kom jag med en SAAB 9-5 (som då var ny) och såg jätten på väg åt samma håll. Stannade och frågade om han ville åka, vilket han definitivt ville då han var helt slut av att forcera denna branta backe. Han klev in i baksätet för vi var två fram. Eller, klev och klev in. Det var väl mer som att trycka in en tjur i en hundkoja. Hans knän flyttade i stort sett passagerarstolen fram och huvudet i taket och jag bara såg slitaget som motsvarade ca 1000 insteg av en normalstor person. För han var inte bara stor, utan extremt osmidig och brydde sig lika lite om bilen som ungdomar bryr sig om en SL-buss. Det enda fina i kråksången var att detta var inte min bil, utan en hyrbil... Hade det varit min bil hade jag nog inte stannat. Tråkigt med sant. Vissa personer sliter helt enkelt för mycket på materialet. |
|
|
En kompis hade en amerikansk chef som också var XXL. Kompisen skulel hämta vid flyget och hade en SAAB 95. Han hade turligt nog varit förutseende och köpt en bältesförlängare så chefen kunde klicka i bältet, även om han ju var utrustad med en variant av biologisk airbag. Småttingar med STORA bakvända barnstolar stjäl också rejält med plats från framsätespassagerarna. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Visserligen E91 men fått in en på runt 140 kg och kanske 183 lång. Bilarna är hela klart inte gjorda för män/kvinnor i den storleksklassen! Hört av en kompis farsa: "Jag har ju alltid gillat BMW men under en period när jag var mycket större så körde jag Mercedes, nu har jag blivit mindre igen så då kan jag köra BMW" //Stenback |
|
| Länk | |
|
Hum... är själv 193 och väger in på 118 pannor (är dock inte så värst fet) och jag sitter jättebra i både E87, E88, E84 och E91 :) /Jonas |
|
| 1,82 115pannor. Fd styrketräning så har rätt bred rygg. Sitter hyfsat i min E91 sportstolarna e på gränsen men det går. Har ju haft bilen i 5 år så :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.