|
|
|
|---|---|
| Tja! Som sagt det här klucket har smygit sig fram mer och mer nu. Det kluckar när jag släpper på gasen, samt i gupp och även i svängar. Så jag tänkte att det var fjäderbenslagret. men icke sa nicke! Nu sitter jag här helt fundersam. Någon som haft liknande problem? Låter nästan som om det är i höger bak dörr! Någon som kan fastställa vad det kan vara eller är? Tacksam för svar 😇😆👍 | |
|
Har haft. Det var bakre styrarm som spökade hos mig. Kan bara säga att jag och en kompis som jobbat med bilar hela sitt liv försökte flertal ggr lokalisera var oljudet kom ifrån. Vi hissade upp bilen, drog i saker och ting, vi körde med vindrutan nere, vi testade nog det mesta. Tillslut fick jag lämna in bilen hos verkstad och de kunde lokalisera var det kom ifrån men inte utan att de enligt utsago fick söka i nästan 1 timma innan de fattade vilken del som var trasig. Gick på ca 8000 kr hos icke auktoriserad verkstad men då ingick felsök, delar och hjulinställning. |
|
| Vad på styrarmen var dåligt då? Antar du menar bärarmen. bytte nyligen bussning där nämligen så kanske ska dra åt lika extra hårt då! | |
|
Nr 2 på bilden Länk. Tror inte man endast kan byta bussningen på delen utan man byter allt rakt av. Om du går in på denna tråd Länk och på mitt svar (7) så ser du två länkar med bilder på armen eller vad den nu heter och hur den såg ut. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.