|
|
|
|---|---|
![]() 308 BMW M550i individual -21
Alfa Romeo Gt 3.2 -07 Audi A2 1.4tdi (90hk) -04 Volkswagen Transporter T6 -16 |
Tänkte införskaffa ett domkraftset från Bmw inför stundande vinterdäcksbyte samt att det hade varit bra att ha om jag skulle få punktering (oavsett RFT däck eller ej). Döm om min förvåning när jag fick besked att domkraftset har utgått och att det inte gick att få fram någon domkraft?! När jag frågade varför jag inte själv skulle kunna byta däck på min bmw fick jag tipset av reservdelsrådgivaren att införskaffa en garagedomkraft som är stadigare istället. Lite jobbigt när man saknar garage och helst vill ha med sig den i bilen när jag är ute och kör för säkerhets skull. Kan detta verkligen stämma? Kollade i tyskland och där verkar domkraftsatsen fortfarande finnas till salu. |
|
Kvaliteten är usel kan ha med det att göra att dom inte säljer den längre. Funkar bara att ha vid punktering. Den håller inte för att använda till att skifta mellan sommar och vinterdäck. |
|
| Det är bara besvärligt att använda vid däckbyte varje år, köp en såndär röd domkraft som sälj överallt och en mjuk lyftkloss eller lägg en träbit under. | |
|
I alla fall satsen finns kvar på deras sidan. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.