|
|
|
|---|---|
|
Hej har en f10 530Xd -12 Bilen har bixenon, och högra helljuset lyser upp trädtopparna. Det finns en justeringsskruv typ 5mm insex ovanpå strålkastaren, men den justerar bra hela lyktan. Ringde till en bmw verkstad men de visste inte heller om det gick att justera enbart helljuset. Man är ju inte speciellt sugen på att måsta byta hela lyktan, misstänker att den kostar en mindre förmögenhet. Så jag tänkte hlra om någon här på forumet varit med om detta och kanske har någon lösning. Mvh Peter | |
|
Har du F10 med xenon sitter både hel- och halvljus i den yttre strålkastaren(Halogen har helljuset i den inre strålkastaren). Den inre på xenon-modellen har bara funktion som "svängljus" om du har det. Därför lite konstigt om det bara är helljuset som pekar fel. Tippar det sitter någon form för mekanisk grej som roterar/bländar mellan hel och halv. Kanske fel på den? |
|
|
Har du xenon, och halvljuset är rätt så är även hel rätt. Fel på lampan då det är en "skopa" som ändrar sig där. Testa med en annan lampa. Har hört detta tidigare, dock inte vanligt. Mvh Jonas B |
|
|
tyckte jag såg samma på min igår. käglan på helljuset hade liksom toppkurva i mitten på den och lyste upp mot topparna på träden kan iofs varit svag uppförs lut? immis |
|
|
Hej tack för svaren, Har ej kurvljus eller adaptiva strålkastare, endast vanliga bixenon. Skall ta och forska lite mer i hur lyktorna fungerar innan jag testar att köpa ny glödlampa. /Pekke |
|
|
Båda mina bilar, vanliga och adaptiva xenon, har haft en sådan tydlig toppkurva på helljuset, där övre delen lyser fint upp mot trädtoppar, syns extra bra då det är lite dimmigt. Inget konstigt i det det är så dom lyser så på helljuset. Det är ju projektionslampor. ställ bilen några meter från en vägg och lys med helljuset så ser du tydligt hur helljusbilden ser ut. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.